Bilimsel araştırmalar müziğin insan davranışları üzerindeki önemli bir etkiye sahip olduğunu ortaya koyuyor. Bu nedenle günümüzde müzik eğlence amaçlı kullanımının yanı sıra markaların imajından çalışan verimliliğine pek çok konunun şekillenmesinde önemli bir unsur rol teşkil ediyor. Müzik sayesinde tüketicilerin satın alma eğilimleri, marka sadakatleri de şekilleniyor. Bu durumun bilincindeki tüm şirketler ve markalar müziğe en az diğer konular kadar dikkat gösteriyor. Turizm de bu konudaki en bilinçli sektörlerin başında yer alıyor.
Profesyonel olmayan müzik kötü etkiliyor
Sadece otellerde değil tüm mekanlarda markanın imajıyla örtüşmeyen, profesyonel olarak seçilmemiş müzikler tüketiciyi olumsuz etki yaratıyor. Müziğin türü, yüksekliği ve temposu, oteldeki müşterileri rahatlatarak ya da tam tersi hüzünlendirerek ortamla kurdukları duygusal bağı doğrudan etkiliyor. Bu nedenle otellerde lobi, koridor, lounge alanı, kahvaltı salonu, restoran, SPA, spor kulübü, havuz ve bar gibi müşterilerin bulunduğu ortak alanlarda mutlaka müzik yayını yapılması gerekiyor.
Yorumlar