Skip to main content

Speechouse, Türkiye’nin gündemini işgal eden ses kayıtları ve kaset mevzularından yola çıkarak; ses teknolojileri konusunda bizi aydınlattı.

2006’da kurulan Speechouse konuşma tanıma, konuşmacı doğrulama, metni sese dönüştürme ve doğal konuşmayı algılama yoluyla yönlendirme gibi ileri ses teknolojilerini kullanan uygulamalar ve projeler sunuyor. Dışarıdan çok teknik konular gibi görünüyor olsa da bir süredir Türkiye’nin gündemini işgal eden ses kayıtları ve kaset mevzularından ötürü herkes için merak unsuru haline gelen ses teknolojileri konusunu Speechouse CEO’su Tarkan Ersubaşı ile konuştuk.

Ses teknolojileri konusunun giderek daha da önem kazanacağının altını çizen Ersubaşı; özellikle kamu hizmeti veren çağrı merkezleri, ulaşımı sağlayan devlet kuruluşları, aslında özel sektörde olduğu gibi süreçlerinde zamandan tasarruf ederek, güvenlik seviyesini bir üst düzeye taşımak isteyen tüm kurum ve kuruluşlar ile görüşmeler halinde olduklarını söylüyor.

“Bu sistem parmak izinden bile daha yüksek seviyede bir güvenlik sunuyor” gibi bir iddianız var. Kesinlikle kırılamaz mı?

Tıpkı parmak iziniz veya retinanız gibi sesiniz de sürekli olarak sizinle beraber. Konuşmacı doğrulama sistemi sayesinde hem güvenliğiniz maksimum seviyede korunmaya devam ediyor hem de hiçbir hatırlamaya gerek kalmadan sadece sesinizi kullanarak çok hızlı bir şekilde doğrulama yapılabiliyor. Müşterilerin ilettiği bilgilere bakarak değil, onların kim olduğuna bakarak güvenlik sağlanmış oluyor. Hatırlamak zorunda olduğunuz bir şifre veya parolaya ihtiyacınız olmadan sadece sesinizle kimlik doğrulama gereken her yerde işlemlerinizi kolayca yapabiliyorsunuz.

Son dönemde bilişim suçlarının artmasıyla teknolojik imkânlar gelişti, firmalar farklı yollara başvuruyor güvenlik için. Bu size nasıl yansıdı? İlgi arttı mı?

Ciddi oranda arttı diyebiliriz. Çünkü özellikle çağrı merkezlerinde, bir kişinin annesinin evlenmeden önceki soyadını sosyal medyadan bulduktan sonra elinizde bir de kimlik fotokopisi varsa doğrulama sorularını geçmek gerçekten çocuk oyuncağı. Hatta birçok kurumda kişilerin yakınları kendi adlarına işlem dahi yaptırabiliyor. Bu durum bile bazen dolandırıcılık kapsamında ele alınabiliyor. Ses imzası çözümlerini kullanan her firmanın güvenlik süreçleri, eğer deneyimli bir ekip danışmanlığında hazırlandıysa, uyarlamayan her kurumdan daha güvenli diyebiliriz. Sektörümüzdeki öncü kuruluşların neredeyse tamamı bu durumun bilincinde ve çözüme ilgi gösteriyorlar.

Devlet kurumları arasında irtibat halinde olduğumuz kurumlar var

Devlet kurumlarından talep oluyor mu?

Devlet kurumları arasında irtibat halinde olduğumuz kurumlar var. Özellikle kamu hizmeti veren çağrı merkezleri, ulaşımı sağlayan devlet kuruluşları, aslında özel sektörde olduğu gibi süreçlerinde zamandan tasarruf ederek, güvenlik seviyesini bir üst düzeye taşımak isteyen tüm kurum ve kuruluşlar ile görüşmeler halindeyiz.

Bir müşterinin tek bir ses işareti tüm müşteri hizmetleri kanallarına uygulanabiliyor, bu süreç nasıl işliyor?

Bizim sağladığımız çözümün yönetim ara yüzleri rakip çözümlere kıyasla çok güçlü, bu ara yüzler sayesinde gerek sesli yanıt sistemi uygulamalarına, gerek mobil uygulamalara, hatta web tabanlı yazılımlara bile adapte olmak çok kolay. Genelde projelerimizde ilk adaptasyonu biz gösterirken, farklı adaptasyon noktalarını ve çözümün farklı kanallardan kullanımını müşterilerimiz kendi kendilerine tasarlamaya ve yönetmeye başlayabiliyorlar. Entegrasyon süremiz ses imzası veya konuşmacı doğrulama olarak adlandırdığımız bu çözümlerde çok kısa ve gerçekleştirdiğimiz entegrasyonlar çok stabil.

 

‘Montaj tartışmalarına noktayı ileri ses teknolojisi koyuyor’ yazısını Digital Age Nisan 2014 sayısında bulabilirsiniz.