Skip to main content

DORinsight tarafından “Mobil Oyunlar Araştırması” gerçekleştirildi. Araştırma sonuçları haberimizde…

Online araştırma şirketi DORinsight tarafından yapılan “Mobil Oyunlar Araştırması”na göre her üç katılımcıdan biri Pokemon Go oyununu oynadığını belirtti. Yanlarına su almadan oyunu oynamayan oyuncular için en büyük sorun ise bilinenin aksine şarj değil yürümek.

Araştırmadan, oyunu oynayan katılımcıların yüzde 48’i oyuna günde 1 saat ve daha az, yüzde 36’sı 2-3 saat; yüzde 11’i 4-5 saat; yüzde 5’i ise 5 saat ve üzeri vakit ayırıyor. Oyuncuların yüzde 83’ünün oyun için herhangi bir harcamada bulunmadıkları, yüzde 17’sinin ise oyun için harcama yaptıkları öğrenildi. Harcama yapanların yüzde 20’si 3-15 TL aralığında, yüzde 44’ü 4-30 TL aralığında, yüzde 28’i 61-270 TL aralığında harcama yapıyor.

 Oyuncular yanlarında suyu eksik etmiyor

Ankete katılan Pokemon Go oyuncuları oyunu oynarken telefonu, güç cihazını, kulaklığı ve suyu yanlarından eksik etmiyor. Oyuncuların ihtiyaç listesinin yüzdelik dağılımı şu şekilde gerçekleşti: Telefon (yüzde 46), güç cihazı (yüzde 46), kulaklık (yüzde 30), su (yüzde 24) ve gözlük (yüzde 10).

“Pikaçu” en sevilen pokemon

DORinsight’ın anketine katılan Pokemon Go oyuncularının en çok yakalamak istedikleri pokemon yüzde 54 ile “Pikaçu” oldu. Pikaçu’yu yüzde 8 ile Mewtwo ve Bulbasaur, yüzde 6 ile Charizard, yüzde 5 ile Charmander ve yüzde 3 ile Pichu takip etti.

En büyük sorun: Yürümek

Pokemon Go oyuncularının en büyük sıkıntısı mesafeler ve yorgunluk oldu. Araştırma kapsamında oyunculara “Pokemon GO oynarken en çok karşılaştığınız sıkıntı ne oldu?” sorusu da yöneltildi. Mesafe/yorgunluk seçeneği yüzde 10 ile ilk sırada yer aldı. Onun arkasından yüzde 9 ile bağlantı/sunucu hatası, yüzde 8 ile şarjın yetmemesi ve yüzde 5 ile diğer insanların oyunculara karşı tutumları geldi.

Yeni yollar keşfettiriyor

Her 4 oyuncudan 3’ü Pokemon Go oyunuyla yeni yollar keşfediyor. Oyuncuların yüzde 76’sı oyun için daha önce hiç geçmediği yollardan geçtiklerini söyledi. Buna ek olarak katılımcılarının yüzde 63’ü oyunun insanları sosyalleştirmediğini düşünürken yüzde 59’u oyunu oynarken yeni insanlarla tanıştığını söyledi.

Ayrıca katılımcılarının yüzde 80’i oyunun tehlikeli durumlar yaratacağını düşünüyor. Oyunu oynayan katılımcılara tehlikeli bir durumla karşılaşıp karşılaşmadıkları sorulduğunda ise yüzde 73’ü “hayır” yanıtını verdi.