Skip to main content

Geçtiğimiz günlerde başlayan ‘Çocuk ve Ergenler için Mindfulness Uygulayıcılığı’ programını Mindfulness Academy Kurucusu Erhan Ali Yılmaz ile konuştuk.    

Çocuklar ve ergenler için mindfulness uygulayıcılığı programı kısaca nedir?

Mindfulness Academy olarak misyonumuz, kuruluş yılımız 2015’ten bu yana Türkiye’de Mindfulness kavramını yaygınlaştırmak ve eğitim programları açarak bu alanda uzman eğitmenler yetiştirmek.
Çalışmalarımız; bireysel eğitimler, kurumsal eğitimler ve son iki yıldır da yoğun olarak eğitim kurumlarında çocuklara ve ergenlere yönelik eğitim programları olmak üzere üç ana başlık altında toplanıyor. Çocuk ve Ergenler için Mindfulness Uygulayıcılığı programı; 5-18 yaş aralığındaki çocuk ve ergenler için günümüz problemlerini adresleyecek şekilde disiplinler arası bir bakış açısı ve içerik ile hazırlanmış, yoğun bir içerikle daha kısa sürede daha çok değer aktaran, metodolojisi ve içeriği bilimdeki gelişmeler ile sürekli güncellenen, dinamik, basit ve evrensel görsel tasarımla kolay anlaşılır ve hikayeleştirilmiş içeriklerden oluşan eğlenceli ve akılda kalıcı bir programdır.

Programın amacı nedir? Kapsamında ne gibi alt başlıklar var? Hangi eğitmenler katılımcılarla buluşacak?

Programın amacı 5-11 ve 11-18 yaş grubuna Mindfulness becerileri kazandırmak isteyen bakım veren yetişkinlerin ya da eğitimcilerin, bilimsel bir çerçevede hazırlanmış ve okullarda uygulanan bir mindfulness programında yetkinlik kazanmalarını sağlamak.

Üç mödülden oluşan programın ana başlıkları şöyle; Mindfulness Temelleri, Çocuklar ve Gençlerle İletişimin Nörobilimi, Duygu Düzenleme, Mindfulness Pratikleri, Mindfulness Tutum ve Değerleri, Çocuk ve Ergenlerde Alışkanlık Oluşturma, Uygulayıcılıkta Hikaye anlatımı Teknikleri, Uygulayıcılık Temelleri ve Çocuk ve Ergenlerde Mindful Tutum ve Değerler.

Türkiye’de Mindfulness, Çocuklar için Mindfulness, Nörobilim ve Hikaye Anlatıcılığı’nın en uzman isimleriyle gerçekleşecek olan bu uygulayıcılık eğitiminin kadrosu dört uzmandan oluşuyor. Doç. Dr. Bilge Uzun, (Program Ev Sahibi, Bahçeşehir Üniversitesi Psikolojik Danışma ve Rehberlik Öğretim Üyesi), Erhan Ali Yılmaz, (Mindfulness Eğitmeni / Konuşmacı / Mindfulness Academy Kurucusu), Dr. Kerem Dündar, Uzm.Dr. (Nöro Sağlık Beyin Eğitimleri Araştırmaları Uygulamaları Merkezi) ve Emine Çakır Çavdar, (Hikayeleştirme Uzmanı, ICF Profesyonel Koç, Yaratıcı Drama Lideri)

Online gerçekleşecek bu eğitimde hangi alt formatlar var?

19 Eylül’de online olarak başlayan 100 saatlik ‘Çocuk ve Ergenler için Mindfulness Uygulayıcılığı’ programı, yine online etkinlikler ve canlı webinarlar ile devam ederek Kasım 2020 ortasında sertifikasyon ile sona erecek.

Günlük hayatta sürekli online olan ve sayısız uyaranla karşılaşan günümüz yetişkin bireyleri için hayata minfulness penceresinden bakabilmek önemli. Peki çocuklar ve ergenler için minfulness’ın önemi konusunda neler söyleyebiliriz?

Eğitim sistemimizde öğrencilere her branşta/disiplinde bilgi ve deneyim aktarılırken, bir birey için en önemli gelişim aracı olan kendini tanıma, farkındalık ve zihin sağlığı gibi konularda ne yazık ki zaman ve içerik sunamıyoruz. Bu gerçekten hareketle çocuk ve ergenlere yönelik mindfulness eğitimlerimizi yaygınlaştırmak ve uygulayıcılar yetiştirmek amacıyla bu programı oluşturduk.

21. yy’ın bitmeyen talepleri bir yana aylardır pandemi ile okulundan arkadaşlarından uzak kalan çocuklar ve ergenlerin hayatlarına konsantre olabilmesinde mindfulness’ın yeri özelinde neler söyleyebilirsin?

Zihnimiz belirsizliği sevmez. Belirsizliği bir problem olarak görür. Netleştirmeye çalışır. O yüzden vücudumuz buradayken kafamız geçmiş ve gelecek ile ilgilenir. Geçmişi analiz eder. Geleceği tahmin etmeye çalışır. Pek çok varsayım geliştirir. Hatta bunların çoğuna da bizi inandırır. Mindfulness bizi zihnimizin uydurduğu varsayımlara körü körüne inanmaktan korur. Çocuklar ve ergenlerin zihni yetişkinlere göre daha duygusaldır diyebiliriz. Bu bağlamda belirsizlik ortamı oluştuğunda (pandemide olduğu gibi) genelde pek çok varsayım yapar. Bu varsayımlarda genelde mantık temelinde değil duygusal tepkiler şeklinde olur. Tam bu noktada bir çocuğun mindfulness öğrenmiş olması onu bu düşüncelerin içinde sürüklenmekten korur. Aklından geçen düşüncelerin girdabına kapılmadan onları gözleyebilme becerisi belki de bu günlerde bir çocuğa verebileceğimiz en güzel hediye olabilir. Tabii ki kendimize de.