Migros, iş ortağı Bircom ile birlikte gerçekleştirdiği geniş kapsamlı proje ile ses iletişimi altyapısını yeniledi.
69 ilde yer alan 835 Migros mağazasını kapsayan projede, Migros’un mevcut analog telefon altyapısı yatırımları korunarak, eski teknoloji iletişim sistemleri, IP tabanlı ses teknolojileri ile bir araya getirildi.
Proje sonunda, Migros ses iletişimi maliyetlerinde yüzde 70 oranında tasarruf sağladı.
Yaklaşık bin 200 AudioCodes MP-118 ürünün kullanıldığı projede, Migros’un mevcut analog telefon altyapısı yatırımları korunarak, eski teknoloji iletişim sistemleri, IP tabanlı ses teknolojileri ile bir araya getirildi.
Sanal numaraya geçildi
Sanal numara teknolojisinde yaşanan gelişmelerin, ses iletişimi altyapısını yenilemelerini tetikleyen en önemli unsur olduğuna değinen Karagöz, “Sanal numaraları mevcut yapı üzerinde çalıştırmak teknik olarak önemli zorluklara sahip bir süreçti. Ayrıca, eski sistemin sahip olduğu çeşitli kısıtlamalar da esnekliği azaltıyordu. Örneğin, santrallerin VoIP bağlantısı için kullanılan ses ağ geçitlerinin kapasiteleri nedeniyle, eş zamanlı aramaların sayısı dördü geçemiyordu. Kısacası, mevcut altyapımızı sanal numara geçişinde kullanabilmemiz teknik olarak mümkün değildi. Bu kapsamda Bircom’la yaptığımız çalışmalar sonucunda, temel amacımızı arka planda çalışan iki farklı sistemi bire indirmek ve sanal numaraya geçmek olarak belirledik” dedi.
20 bin abone tek santralden hizmet alıyor
Projede, analog bir VoIP ses ağ geçidi ürünü olan AudioCodes MP-118’den yaklaşık bin 200 adet kullanıldığını kaydeden Karagöz, “Bir AudioCodes MP-118’e 8 adede kadar masa telefonu veya faks makinesi gibi analog cihaz bağlanabiliyor. Bu ürünü mağazalarımızın büyüklüğüne göre değişen sayıda kullanarak, mevcut masa telefonlarını IP telefonlara dönüştürdük ve eski analog santralleri kullanımdan çıkardık. Bu dönüşüm sayesinde, her bir analog telefon, genel müdürlük binamızda konumlandırılmış Cisco Call Manager santral altyapısının bir uç birimi, yani dahilisi haline geldi. Bu şu anlama geliyor: Artık Migros mağazalarında telefon santrali yok. 20 bin abone, merkezdeki tek santral üzerinden hizmet alıyor. Bizim açımızdan projenin en büyük faydası, AudioCodes MP-118’i uç noktalarda konumlandırarak, aboneleri tek bir santral üzerinden görüştürmeyi başarmak oldu diye düşünüyorum. Bu kullanım, uç noktada yetkilendirme yapabilmeyi de beraberinde getirdi. Abonelerin dahili ya da harici kapsamdaki tüm aramalarının hangi seviyede gerçekleşeceğini artık kolayca yönetebiliyoruz” ifadelerini kullandı.
Projenin hayata geçmesi ile birlikte, artık ihtiyaç duyulmayan 4 bine yakın sabit hattı iptal edildi.
Yorumlar