Skip to main content

“MENA’ya Dijital Bakış” video serimizin ilk bölümünün konuğu, Netmarble EMEA Yönetim Kurulu Başkanı Barış Özistek.

Digital Age olarak yeni video serimiz “MENA’ya Dijital Bakış”ta, Türk girişimciler, yatırımcılar ve yöneticiler için Orta Doğu ve Kuzey Afrika Bölgesi’ndeki dijital iş fırsatlarına odaklanıyoruz. Bölgeyi genel olarak mercek altına aldığımız ilk bölümün konuğu Netmarble EMEA Yönetim Kurulu Başkanı Barış Özistek.

MENA’ya dijital bakış – Bölüm 1

Son dönemlerde petrol zenginliğinden çok teknoloji yatırımları ile konuşulan MENA bölgesi, kelime açılımı ile Orta Doğu ve Kuzey Afrika’yı ve hatta Türkiye ve İran’ı da kapsayan bir coğrafyayı ifade ediyor. Bununla birlikte “MENA ve fırsat” dediğimiz bölge nedir diye baktığımızda alanı biraz daha daraltıp, Orta Doğu’ya aslında GCC(Körfez Arap Ülkeleri İşbirliği Konseyi) dediğimiz Körfez Bölgesi’ne odaklanmamız gerekiyor. Suudi Arabistan, Katar, Birleşik Arap Emirlikleri, Kuveyt, Bahreyn ve Umman’dan oluşan bu Körfez hattının en gözde ülkesi ise kuşkusuz BAE. Körfez ülkeleri başta olmak üzere MENA bölgesi Türkiye için özellikle dijital odaklı endüstriler açısında büyük fırsatlar sunuyor.

Bölgedeki üç sıcak konu: Siber güvenlik, blockchain ve yapay zekâ

Barış Özistek’e göre bölgedeki en trend üç konu: Siber güvenlik, blockchain ve yapay zekâ. Özistek bunun gerekçelerini şöyle özetliyor; “MENA’da bölgenin tamamında en fazla gündemde olan konuların başında siber güvenlik geliyor. Bugün bölgeye iyi bir siber güvenlik çözümü ile gittiğinizde iyi işler almamanız mümkün değil. Devletten de alabilirsiniz, kurumlardan da. Diğer önemli alan blockchain. Bunu teknoloji olarak ya da kripto para olarak düşünebilirsiniz. Dubai’nin ilk blockchain şehri olma vizyonu var mesela. Tapuları ve gıda güvenliğini blockchain’e taşıyorlar. Üçüncü konu ise yapay zekâ. BAE de Suudi Arabistan da diğer ülkeler de bunu konuşuyor. Teknoloji ihtiyaçlardan çıkan bir şey. Körfez bölgesinin toplam nüfusu yaklaşık 50 milyon. Aynı zamanda çok zengin bir bölgeden bahsediyoruz. Burada teknoloji anlamında çözmeleri gereken konu yüksek trafiklerle diğer bir deyişle yüksek müşteri kitleleri ile baş etmek. Bunun için ya dışarıdan daha fazla insan transfer etmeleri gerek ya da çözüm yapay zekâ gibi çözümlere yatırım yapmalı.”