İŞ DÜNYASI

DigitalAge | 10.10.2019 - 09:08

Markalar, Agile dönüşüm konusunda neler yapıyor?

Türkiye’de farklı sektörden markalar için 2018 yılı agile yani çevik dönüşüm konusunda bir farkındalık yılı oldu ve sektörünün lider markaları son yıldır agile dönüşüme ciddi yatırımlar yapıyorlar.

Dene, risk al, hatalardan ders çıkar
Bülent Bayram, Vodafone Türkiye İcra Kurulu Başkan Yardımcısı
Vodafone olarak, dijitalleşme hedefimizle birlikte çalışma şeklimize daha çok odaklanıyor ve özellikle geliştirme süreçlerimizde agile yaklaşımını yaygın olarak kullanıyoruz. Agile ile, farklı uzmanlıklara sahip 10-12 kişilik ekipler, hiyerarşik olmayan bir düzen içinde aynı amaç için bir arada çalışıyor. ‘Squad’ adı verilen bu ekipler, sorumluluk alanları ile ilgili her türlü yetkiye, donanıma ve bütçeye sahipler. Squad’lar, bir süreci, sorunu ya da müşteri deneyimi ile ilgili bir konuyu çözmek için belirli zaman aralıklarında bir araya geliyorlar. “Dene, risk al, hatalardan ders çıkar” mantığıyla hareket ediyorlar. 6 yıl kadar önce IT’de başlayan bu dönüşümü teknoloji ve insan kaynakları bünyesinde de yaygınlaştırarak yaklaşık 65 takıma kadar ulaştık.

Agile ile sadece IT’de değil diğer iş birimlerinde de farkındalık yarattık
Cengiz Gürer, DeFacto Bilgi Teknolojilerinden Sorumlu Genel Müdür Yardımcısı
DeFacto olarak, 2018 yılında hızlı değişen dinamiklere sahip perakende sektörüne yönelik olarak kullandığımız proje yönetim şeklimizi değiştirme kararı aldık. Bu değişime ilk olarak IT içerisindeki organizasyonel şemamızı değiştirmekle başladık. Çevik bir yapı olan agile felsefesine uygun olacak şekilde yeni takımlarımızı oluşturduk. Halihazırda DeFacto Teknoloj’de 15’in üzerinde Scrum Takımı bulunuyor. Mart 2018’de tüm IT ekibimiz, agile konusunda ülkemizdeki en iyi eğitmenlerden Agile-Scrum eğitimi aldı. Agile dönüşümü DeFacto Teknoloji’de kültür dönüşümü olarak ele aldık ve bu dönüşüme tamamen gönüllülük esası ile yürütecek bir Agile Office kurduk. Bunlara ek olarak Scrum’ın ritüellerinden biri olan Daily Scrum toplantıları için Manyetik Scrum Board’lar tasarladık. Agile dönüşümü canlı tutmak adına şirket girişimize Agile Manifestoyu astık. bir farkındalık yarattık.

Dijitalleşmenin organizasyonel karşılığı: Agile
Ali Yalçın, Türkiye İş Bankası Çevik Atölye Alan Lideri
Bankamızın gelecek vizyonu, müşterilerimizin beklentilerindeki değişimler, çalışanlarımızı iş hayatında motive eden unsurlardaki farklılaşmalar, yeni teknolojilerin iş modellerinde yarattığı değişimleri göz önünde bulundurduğumuzda, çevik dönüşümün bu değişimlere en uygun organizasyonel yapı olduğunu değerlendiriyoruz. 2018 yılı başında çevik dönüşümü başlattık. Genel Müdürümüz, çevik yapılanmayı “dijitalleşmenin organizasyonel karşılığı” olarak tanımlıyor. Dijitalleşmede gördüğümüz aracısızlaşmanın bir benzerini yatay hiyerarşik yapısı, çapraz disiplinlerden oluşan takım formu ile çevik organizasyonumuzda deneyimliyoruz.  1,5 yılı aşkın süredir yürüttüğümüz ve bugün itibarıyla 4 çevik alan ve yaklaşık 250 çalışana ulaştığımız çevik dönüşümü, aldığımız memnuniyet verici sonuçlar neticesinde bankamız geneline yaygınlaştırmayı hedefliyoruz.