Türkiye’nin e-ticaret devlerinden Markafoni’nin yeni sahibi İngiltere’deki Select Group’un sahibi Cafer Mahiroğlu oldu.
Select Yönetim Kurulu Başkanı Cafer Mahiroğlu, düzenlediği basın toplantısında Markafoni’yi satın alma süreci ve gelecek planlamalarına ilişkin bilgi verdi. Türk işadamı, 2011 yılında Güney Afrikalı Naspers tarafından 270 milyon dolara satın alınan ancak geçtiğimiz aylarda kapanan Markafoni’yi 15 milyon dolara satın aldı. Mahiroğlu, marka için önümüzdeki üç yıl içinde de 15 milyon dolar yatırım yapacak.
Select Yönetim Kurulu Başkanı Cafer Mahiroğlu, şunları söyledi:
“Select İngiltere’nin en önemli hazır giyim markalarından biri. 16-24 yaş kadın kategorisinde yüzde 7’lik bir pazar payını elimizde bulunduruyoruz. Avrupa’nın her yerinde yatırım yapma potansiyeline sahibiz ama biz Türkiye’yi tercih ettik. Çünkü ülkemize hem vefa borcumuz var hem de Türkiye’nin geleceğine güveniyoruz. Markafoni gibi Türkiye’den çıkmış büyük bir markanın yok olmasına göz yumamazdık.
Biz yıllar önce zordaki Select’i de alıp küllerinden yeniden doğmasını sağladık. Bugün 250 mağazayla İngiltere’nin en güçlü markalarından biri yaptık. Şimdi Markafoni ile çok daha büyük bir başarı öyküsünü ülkemizde yazmak için hazırlık yapıyoruz. Satın alma ve 3 yıl sürmesini öngördüğümüz yeni yatırımlar için toplam 15 milyon dolar bütçe ayırdık. Ayrıca diğer uyum çalışmaları için de 15 milyon dolarlık yatırım öngörüyoruz.
Biz orta vadede Markafoni’yi bugün 31 milyar TL olan e-ticaret pazarının zirvesine taşımayı amaçlıyoruz.”
Markafoni’nin doğru zamanda pazarda yerini aldığını ve iyi bir hikâyesinin olduğunu hatırlatan Cafer Mahiroğlu, bununla birlikte değişimlere ayak uyduramamasının markaya kan kaybettirdiğini vurguladı. İngiltere’de Select örneğinde olduğu gibi Markafoni’yi de kısa zamanda ayağa kaldıracaklarını anlatan Mahiroğlu şöyle devam etti: “Markafoni Türkiye’de e-ticaret pazarının ilklerinden ve marka değeri olarak en büyüklerinden biri. 600 çalışanıyla yıllık 150 milyon dolar ciroya ulaşmış, 270 milyon dolara el değiştirmiş bir büyük markadan söz ediyorum. Pazardaki yenilik ve gelişmelere ayak uyduramadığı için zor bir süreçten geçti. Satın alma aşamasına gelene kadar arkadaşlarımızla Markafoni ve online ticaret pazarı konusunda uzun ve detaylı çalışmalar yaptık. Markafoni özelinde sorunun nereden kaynaklandığını ve çözümün ne olduğunu biliyoruz. Bu topraklardan çıkmış bir değeri yeniden eski gücüne kavuşturmak hatta yeniden pazarın en güçlü oyuncusu yapma hedefiyle yola çıkıyoruz. “
Kaynak: Hürriyet
Yorumlar