San Francisco’da gerçekleşenTech Crunch Disrupt konferansında TechCrunch’ın kurucusu Michael Arrington, Facebook kurucusu ve CEO’su Mark Zuckerberg ile röportaj yaptı.
Dün (11 Eylül) Mark Zuckerberg, yerli uygulamalar yerine HTML 5’e çok fazla güvenen Facebook’un mobil stratejisini açıkladı.
Zuckerberg’e göre yapılan en büyük hata HTML 5’e çok güvenmekti. Bu, ilk kez Facebook CEO’sunun açıkça itiraf ettiği bir durum olma özelliğini taşıyor.
Zuckerberg’in beklentisi
Yeni İOS yerli uygulaması için işler yolunda görünüyor. Zuckerberg’e göre, İOS uygulamasına yeni güncelleme olduğu için paylaşılan hikaye çok oldukça insanlar iki kere tüketiyor.
“Durgun geçen ilk yarı yıldan sonra, gelecek 6 ay için çok fazla iyi şey bekliyorum” şeklinde konuştu.
Şirket için mobilin reklam gelirine çıkan bir yol olduğu açıkça belirtilirken, bu durum akıllarında büyük olasılıkla ‘gerçekten iyi olan şeyler’i piyasaya sürmenin var olduğunu gösteriyor.
CTO Bret Taylor’ın açıklaması
Geçen sene, Facebook’un CTO’su Bret Taylor, HTML 5’i dahil eden mobilin geleceği hakkında konuşmuştu. Taylor’un konuşmasından bir bölüm:
“Bu durum Flash’tan bu yana olan bir evrim niteliğinde mi? Sonuç olarak Flash, Facebook’un bahsettiği HTML 5 oyun türleri piyasasına hakim durumda.”
Taylor mobili gerçekten gelecek olarak görüyor ve HTML 5’in Facebook için önemli olduğunu vurguluyor.
Bugün baskın rolde olan cihazların, gelecekte o kadar da dominant olmayabileceğine dikkat çekerek ”Mobil cihazların popülaritesi değişecek.” şeklinde konuştu.
“Ve eğer durum buysa, Facebook neden kaynaklarını onlara bıraksın? İleride sayıca artan cihazlar için önemli olacakHTML 5’e odaklansalar daha kolay olmaz mıydı ? Tabii ki olur.”
Son gelişme
Taylor’un belirttiği gibi mobil cihazlar gerçekten büyük oranda değişti.
Apple gibi bir şirket, büyük şirketlerin bir cihazın kaynaklarını tamamen kullanmak için yerli uygulama yazıyor olduğundan emin olma yolunda.
Yorumlar