Yapay zekâ ve dijital pazarlama giderek omuz omuza yürümeye başladı. Veri toplama, analiz etme, uygulama ve sonra bu veriden öğrenme yeteneği ile yapay zekâ dijital stratejilere yepyeni bir soluk kattı ve gelişmeye devam ettikçe, dijital pazarlama stratejilerini ve şirketlerin biriciği olan müşteri görüşlerini ve geri dönüşlerini geliştirmek için kullanabilme imkânları da artacak.
Chatbotlar giderek yükseliyor
Siri ve Alexa gibi sanal asistanların artan popülaritesi sayesinde müşteriler çoktan sohbet botları ile konuşmaya alıştılar ve kendilerini oldukça rahat hissediyorlar. Dahası, sohbet botları şimdi gerçek bir insandan ayırt etmeleri zorlaşacak kadar sofistike hale geldi. Aslında, müşterilerin üçte ikisi yapay zekâ araçlarıyla zaten etkileşime girdiklerini bilmiyor. Sohbet botları o kadar karmaşıklaşıyor ki, onlara biraz daha temkinli yaklaşmamız gerekebilir.
Sesli aramalar hayatımıza dahil oldu
Yapay zekâ destekli sanal asistanların kullanımındaki artışın bir başka etkisi de, sesli aramanın artması. Geçen yıl, kullanıcıların neredeyse yüzde 60’ı, bazı işletmeler hakkında bilgi bulmak için sesli aramayı kullandı ve bunların neredeyse yarısı yerel işletmeleri bulmak için günlük olarak sesli aramayı kullanıyordu. Ayrıca, 2020 yılında tüm aramaların ses tabanlı olacağı da öngörülüyor.
İleri seviyede veri işleme
Zaten büyük veri çağındayız ama bu veri nesnelerin interneti ile birbirine bağlanan cihazlar arttıkça giderek ciddi anlamda büyüyecek. Veri toplama işi de 2019 ve sonrasında değişmeye başlayacak. İnsanlar çok büyük miktarda veriyi hızlıca işleyemediklerinden, makine öğrenme algoritmaları devreye girecek. Yapay zekâ teknolojisi şimdiden üretilen verilerin hacmini yakalamaya başlıyor, böylece ileride topladığımız verileri daha fazla kullanmaya başlayabiliriz.
Daha iyi kullanıcı deneyimi
Başarılı bir dijital pazarlama stratejisinin en önemli yönü mükemmel müşteri deneyimidir. İçerik kullanıcı ile daha alakalı oldukça, müşterilerin ziyareti tekrarlaması, sürekli müşteri olma olasılığı ve markaya sadakati yükselir. Yapay zekâ, veri toplama, konum, tarihsel veriler ve geçmiş davranış gibi verilere dayanarak hangi içeriğin en uygun olduğuna karar verme kabiliyetiyle içerik yaratma aşamasına önemli ölçüde yardımcı olur ve bunun sonucunda kullanıcıya markanın özellikle onlar için hizmet sunduğu hissiyatını verir.
Öngörülebilen müşteri davranışı
Yapay zekâ yalnızca müşteri deneyimini geçmiş davranışlarla ilgili kişiselleştirmez, aynı zamanda yeni ve mevcut kullanıcıların davranışlarını da öngörür. Artık, ikinci ve üçüncü parti verileri toplayan veri yönetimi platformlarının yardımıyla, yapay zekâ, müşterilerinizin internetteki bütün davranışlarını kaydedip sizin için gerekli veriyi oluşturabilir. Bununla birlikte potansiyel müşterilerinizin ihtiyaçlarına yönelik, adrese teslim pazarlama stratejileri geliştirebilirsiniz.
Yorumlar