Skip to main content

Sanal dünya diyebileceğimiz mobil oyun sektörüne, gerçek dünya diyebileceğimiz kullandığımız ürünlerin reklamlarını sokmada şu ana dek sürdürülebilir bir başarı elde edilemedi.

Sanal dünya gerçek dünyaya karşı
Mobil oyun sektörü
bütün dünyada büyük bir hızla büyürken, mobil reklam dünyası da aynı hızla büyüyor. Google Play ve Apple Store içindeki milyonlarca oyunun büyük bir çoğunluğu gösterdikleri reklamlar ile para kazanırken bazı oyunlar ise uygulama içi ürünler satarak gelir elde ediyor. Mobil oyun sektörünün büyüdüğünü gören herkes bu sektöre yatırım yapıyor, yatırımların büyük çoğunluğunu yaptıkları oyunları diğer oyunlar içinde tanıtmak için harcıyor. Bazı oyunlar tutmuyor ve harcanan para yatırımcısına zarar yazarken diğer oyunlara ve bu reklamları yayınlayan reklam ağlarına gelir yazıyor.

Mobil oyun sektörüne uzaktan bakanlar, milyonlarca hatta milyarlarca dolara alınıp satılan oyun şirketlerini görünce bu işi kolay zannedip yatırım yapmaya ve sistemi beslemeye devam ediyor. Bu döngü bu şekilde ilerlemeye bir süre daha devam edebilir ama bu döngüyü kırmanın en etkili yolu, oyun içinde gösterilen reklamların oyun sektörü dışından da, hatta çoğunluğunun sektör dışından gelmesidir. Şu anda bu oran ne yazık ki bütün dünyada oldukça düşük. Sanal dünya diyebileceğimiz mobil oyun sektörüne, gerçek dünya diyebileceğimiz yiyip içtiğimiz, giydiğimiz, kullandığımız ürünlerin reklamlarını sokabilmeyi yıllardır birçok kişi düşünmesine rağmen bugüne kadar başarılı ve süreklilik arz eden bir girişim olduğunu sanmıyorum. Oyun oynayanlarınız bilir, bazı oyunların içinden açılan ve çeşitli tekliflerin sıralandığı bir pencere görürsünüz, bunun teknik adi Offerwall yani ‘teklif duvarı’dır. Bu offerwall içinde örneğin; “Şu anketi tamamla 100 çip kazan” ya da “Şu oyunu indir ve şu seviyeye gel 200 çip kazan” gibi yine sanal dünyada yapacağınız teklifler vardır. Çünkü sanal dünyada bu teklifleri gerçekleştirip gerçekleştirmediğinizi anlamak teknik olarak kolaydır. Ama sokaktaki gerçek bir marketten beş ekmek al, karşılığında oyunda 100 çip kazan gibi fiziksel dünya ile ilişkili bir teklif göremiyorsunuz.

Bu döngüyü kırmak mümkün

 

Şu anda piyasada kullanılan ve benim de yatırımcısı olduğum Qumpara isminde çok sevilen bir uygulama var, bu uygulamada fiziksel ürünleri alıp fişini bu uygulama içinden fotoğrafını çekerek gönderdiğinizde yine fiziksel ürünler kazanıyorsunuz. İşte bu noktada kurucusu olduğum Admost adındaki mobil oyunlar içindeki reklamları optimize eden yazılımımızla Qumpara’yi birleştirerek Qumpara Offerwall adında bir ürün çıkardık. Artık 30 TL’lik X marka şampuan alarak bir çok oyun içinde görülebilecek Qumpara Offerwall üzerinden oyun içi ürünler kazanabilecek oyuncular. Türkiye’deki ilk testlerin tamamlanmasından sonra globale açılmak gibi bir hedefi olan Qumpara Offerwall için 2020’de uzun ama zevkli günler olduğunu düşünüyorum.