Skip to main content

DuckDuckGo, mahremiyete verdiği önem ile diğer arama motorlarından ayrışırken, pek çok alanda kullanıcılarını korumayı hedefliyor.

Mahremiyeti ön planda tutan arama motoru DuckDuckGo, 2021 yılında yapılan arama sayısında yaklaşık %46 artış yakaladı.

DuckDuckGo, diğer arama motorlarından kullanıcılarının aramalarını ve davranışlarını izlememesi ile ayrışıyor. Yapılan aramaları ve kullanıcıların hangi sayfalara tıkladıklarını kaydetmeyen DuckDuckGo, arama indeksini oluşturmak için Bing ve Wikipedia gibi veri partnerleri ile işbirliğine giderken, Google’dan yararlanmıyor.

Bleeping Computer, DuckDuckGo’nun yaklaşımını basit bir örnek ile açıklıyor: Televizyonlar ile ilgili arama yapan bir kullanıcı, internet siteleri arasında gezinirken aramaları kaydedilmediğinden dolayı televizyon reklamlarının bombardımanı altında kalmıyor. Bunun yerine, kullanıcıya içerikle ilintili reklamlar gösteriliyor.

Geçtiğimiz yılı günlük ortalama 79 milyon arama, yılı ise yaklaşık 23,6 milyar aramaya ulaşarak kapatan DuckDuckGo, bu yıl yapılan günlük ortalama 100 milyon aramayla yılda yaklaşık 34,6 milyar aramaya ulaştı.

Google’ın %87,33’lük pazar payına sahip olduğu alanda, Bing %6,43, Yahoo ise %3,3 pazar payına sahip. DuckDuckGo’nun pazar payı ise %2,53.

DuckDuckGo, mahremiyeti korumak konusunda başka alanlarda çalışmalar da yapıyor. Bu yıl içerisinde ‘Email Protection’ ve ‘App Tracking Protection for Android’ adlı hizmetlerini kullanıma sunan DuckDuckGo, Email Protection ile duck.com alan adına sahip e-posta hesaplarına gelen e-poastalardan trackerları çıkararak kullanıcıya sunuyor, ‘App Tracking Protection for Android’ ile Android işletim sistemine sahip akıllı telefonlardan veri isteminde bulunan üçüncü parti şirketlere veri akışını durduruyor.

Ek olarak, DuckDuckGo, Chromium tabanlı olmayan, her gün kullanılabilecek fakat kullanıcıların mahremiyetini önceleyen bir tarayıcıyı piyasaya süreceğini de açıkladı.

Kaynak: Privacy-focused search engine DuckDuckGo grew by 46% in 2021 – Bleeping Computer