Skip to main content

Profesyonel sosyal iş ağı LinkedIn, yeni özellikleriyle hem bireysel kullanıcılarına hem de üyesi olan şirketlere getirdiği yeni özelliklerle fırsatlar sunmaya devam ediyor. LinkedIn’e gelen yeni özelliklere göz atmak için haberimize göz atın.

Rabia Altunay200 ülke ve bölgede yaklaşık 680 milyon üyeye sahip profesyonel ağı LinkedIn, yeni özellikleriyle profesyonel kullanıcılarını mutlu etmeye devam ediyor. Bu dönemde birçok özelliği sessiz sedasız yayına alan LinkedIn’in yeni özelliklerini tek bir yazıda derledim.

Hazırsanız başlıyoruz.

1) Araç çubuğu yenilenmesi

İlk olarak bir özellik değil tasarım değişikliği ile başlıyoruz. LinkedIn araç çubuğu ile ilgili tasarımsal değişiklikler üzerinde sürekli çalışıyor gibi gözüküyor. Öyle ki son 3 ayda 3 kez değişikliğe uğradı.

Araç çubuğunun son 3 ay içerisindeki değişikliğini aşağıda görebilirsiniz;

2) Gönderiler için 6 farklı paylaşım seçeneği

Gönderi oluştururken artık toplam 6 seçeneğimiz var. Siz de bu 6 seçeneği inceleyip içerik paylaşımlarınızı çeşitlendirebilirsiniz. Bunların neler olduğuna bakalım;

  • Tanıdıklarımıza Kudos vermek veya ekibimize yeni katılan arkadaşımızı karşılamak için bir seçenek.
  • 5 alanda (Muhasebe, Koçluk ve Mentorluk, Tasarım, Pazarlama, Diğer) bir uzmandan tavsiye/yardım isteme seçeneği. Bu seçeneği kullanmak için konum belirtmeniz gerekiyor ve ilgili alandaki kişilere ulaşma isteğiniz gönderi olarak yayınlanıyor.
  • İstediğiniz bir bağlantınızın profilini (profil fotoğrafı büyük olarak gözükecek şekilde), o kişiyi tavsiye ettiğiniz bir metin ile birlikte paylaşma seçeneği.

‘’Emre’nin pazarlama takımınıza katkısı çok büyük olacaktır. İrtibata geçmek isterseniz lütfen bana bilgi verin‘’ gibi bir yazıyla kişiyi tavsiye edebilirsiniz. Bu paylaşımınıza #ShareProfile hashtag’i otomatik olarak ekleniyor.

  • Açık bir pozisyon paylaşma seçeneği
  • Anket oluşturma seçeneği
  • Ağınıza yardım teklif etme seçeneği. COVID ile birlikte zor duruma düşen kişilere ‘Kariyer Koçluğu, Özgeçmiş İnceleme, Gönüllü Çalışma gibi seçenekler konusunda yardımcı olabileceğinizi duyurabiliyorsunuz.

3) URL kakkında ipucu

Yine yeni bir özellik veya geliştirme olmasa da meraklıları için eklediğim bir madde oldu. LinkedIn’in uzun url’leri (linkleri) kısalttığını fark etmişsinizdir. Hangi linklerin uzun kabul edildiğini merak ediyorsanız; 26 karakteri geçen linklerin LinkedIn tarafından uzun bulunduğu ve kısaltıldığı ortaya çıktı.

4) ‘Diğer görüntülenenler’in 2 katına çıkması

LinkedIn’de bir profile girdiğinizde aşağıda ‘Diğer Görüntülenenler’ diye bir alan görürsünüz. Burada bulunduğunuz profili görüntüleyenlerin görüntülediği diğer profilleri görebiliyoruz. Bu kısımda önceden 10 kişi görünürken yeni geliştirmelerle mobilde bu sayı 20’ye çıktı.

5) Güncel durum (geçici başlık)

Jane Manchun Wong yazılım tabanlı şirketlerin o dönem üzerinde çalıştıkları ek geliştirme ve özellikleri bulma konusunda uzman bir yazılımcı. Daha önce LinkedIn’de ‘anket özelliği’, ‘etkinliklere getirilen canlı yayın seçeneği’, ‘gönderilere gelen reaksiyonlar’ gibi özellikleri henüz hiçbir kullanıcıya gelmeden fark etmiş ve duyurmuştu.

LinkedIn’in şimdi de, katılımcılarının güncel durumlarını paylaşabileceği bir özellik üzerinde çalıştığını fark etti. Örneğin, o sıralar bir gönüllülük projesi arayışımız var ise ‘gönüllü proje arayışında’ gibi bir ibare ile geçici başlığımızı oluşturabileceğiz. Farklı amaçlara yönelik olarak kullanılabilir. Güzel değil mi?

6) İsminizin telaffuzunu profile ekleyebilme özelliği

LinkedIn’in diğer bir yeni özelliği ile profilinize isminizin okunuşunu 10 saniye içinde kaydedip ekleyebiliyorsunuz. Özellik şimdilik sadece mobil uygulamada kullanılabiliyor. Masaüstüne gelecek mi ilerde göreceğiz. Özellikle uluslararası çalışan profesyoneller ve zor telaffuz edilen isimler için kulağa oldukça kullanışlı geliyor ne dersiniz?

Nasıl yapıldığını öğrenmek için bu linki inceleyebilirsiniz.

7) Şirket sayfanızın takipçilerini görebilme

Şimdi sırada bizi şaşırtan değil sabırsızlıkla beklediğimiz bir özellik var: Artık şirket sayfamızın takipçilerinin kim olduğunu görebileceğiz!

LinkedIn şirket sayfamızın takipçilerine dair sektör, lokasyon gibi istatistiklere erişebiliyorduk biliyorsunuz. Yeni gelen özellik sayesinde bu kişilerin kimler olduğunu da görebileceğiz. Peki bu haber neden bu kadar harika?

Şirketinizi kimlerin takip ettiğini görmek size büyük bir değer sunar. Çünkü bu kişiler şirketinizle zaten ilgilenme eğiliminde olan; gelecek müşterileriniz, çalışanlarınız veya ortaklarınız olabilir. Kim olduklarını bilmek, o kişilerle iletişime geçmek ve ilişki geliştirmek için gerçekten önemli. O halde sayıları ilişkilere çevirmek için ne duruyoruz?

8) #opentowork çerçevesi

Bu özellik iş arayışını gizlemeyen kişileri çok sevindirecek. Artık LinkedIn’de açık şekilde iş arayan kişilerin fark edilmek için headline kısmına iş aradığını yazmasına gerek yok. Profil resminize ekleyebileceğiniz #opentowork çerçevesi ile profiliniz ziyaret edilmeden önce bile iş arayışınız fark edilecek.

‘İş arama tercihleri’ ayarlarınızı açtıktan sonra bu çerçeveyi profil resminize ekleyebilirsiniz. Tabi bu çerçeve herkes tarafından görünebilir olacak, sadece işe alım uzmanları değil. Bu konuya dikkat etmekte fayda var. Arayışınızın duyulmasını istemiyorsanız bu özelliği kullanmak pek de iyi bir fikir değil.

9) Double Tap özelliği

Bu özellik Instagram kullanıcılarının aşina olduğu bir özellik. Artık LinkedIn mobil uygulamasından aynı Instagram’daki gibi gönderileri çift tıklayarak beğenebiliyoruz. Bu özellik sayesinde beğenmek daha kolay hale geldiği için beğeni sayıları artacak gibi duruyor ne dersiniz?

10) Destek (Support) reaksiyonu

LinkedIn’de gönderilere beğeni dışında ‘Bilgi Verici’, ‘Merak Uyandırıyor’ gibi farklı reaksiyonlar da verebiliyoruz biliyorsunuz. İşte bu reaksiyonlara bir yenisi daha eklendi. Artık paylaşımı yapan kişiyi desteklediğimizi yeni reaksiyon ile belli edebileceğiz. Pandemi sebebiyle birçok insanın işini kaybetmesi, işletmelerin zor dönemlere girmesi hatta bir kısmının kapanmasıyla birlikte LinkedIn’in bu kişi ve işletmelere destek amaçlı böyle bir özellik getirdiğini düşünüyorum.

Reaksiyonun görseli şöyle:

En başta da bahsettiğimiz gibi LinkedIn yeni özellikler konusunda bir atağa kalkmış gözüküyor. Bakalım önümüzdeki günlerde bizi ne gibi özellikler bekliyor?

Yeni gelen özelliklerden anında haberdar olmak ve LinkedIn’i derinlemesine keşfetmek için bu adresi takip edebilirsiniz.

Rabia Altunay

LinkedIn, Eğitmen & Danışman