Profesyonellere yönelik sosyal ağ LinkedIn’e güncelleme geldi. LinkedIn 8 Mayıs’tan itibaren kullanıcı anlaşması, gizlilik politikası, çerez politikası ve profesyonel topluluk politikalarında güncelleme yapacağını açıkladı.
LinkedIn’in duyurduğu yeniliklerden bazılarını şöyle sıralamak mümkün:
- Kullanıcılar LinkedIn’in kullanıcılara ait verileri nasıl düzeltebileceklerini ve kullanımı nasıl durdurabileceklerini daha da kolay yapabilecek.
- Yeni ayarlar kullanıcılara gördükleri reklamlar üzerinde daha fazla kontrol veriyor ve reklam verenler ile paylaşılan veriler hakkında daha fazla şeffaflık sağlıyor.
- Yenilenen topluluk yönergeleri, LinkedIn‘in, kullanıcıların profesyonelce hareket ettikleri bir platform olarak kalmasını temin ediyor. Örneğin, taciz ve nefret içeren konuşmalar platformda kabul edilmez ve LinkedIn hesabının kalıcı olarak kısıtlanması ile sonuçlanabilir. Ayrıca, kullanıcı eğer bir ürünün veya hizmetin paylaşılması veya tavsiye edilmesi için ödeme alıyorsa, düşünceleri veya hareketleri için ödeme aldığını açıklaması gerekiyor.
LinkedIn’in bu değişiklikleri 25 Mayıs’ta AB ülkelerinde yürürlüğe girecek Genel Veri Koruma Yönetmeliği (GDPR) kapsamında gerçekleştirdiğini not edelim. GDPR’den sadece AB merkezli firmalara etkilenmiyor. Bu değişiklikler, AB vatandaşlarının kişisel verilerini işleyen AB içindeki veya dışındaki bütün şirketlere tesir edecek. Yani, AB ülkeleriyle ticarî ilişkisi bulunan tüm Türk şirketleri, GDPR’nin gerekliliklerine uyacak.
Yorumlar