Microsoft’un sahip olduğu iş ağı LinkedIn’in, platformda bir dizi değişikliğe giderek kullanıcılarının iş arama ve paylaşım yapma deneyimlerinde ilerleme kaydederken, freelance çalışanlar için bir servisi küresel olarak hizmete açtığını açıklaması gündeme oturdu.
Service Marketplace adı verilen servis dair ilk bilgiler ilk defa bu yılın Şubat ayında sızdırılmıştı. LinkedIn’in o günlerden bu yana Service Marketplace’nin beta versiyonunu ABD’de test ettiği biliniyordu. Her ne kadar hakkında pek fazla yazılıp çizilmese de bu uygulama 2 milyon kullanıcıya sahip. LinkedIn’in dünya çapında kullanıcı sayısı ise 800 milyon.
TechCrunch’un haberine göre, LinkedIn, Service Marketplace’i dün küresel olarak kullanıma açtı. Bu durumda, Service Marketplace her ne kadar Fiverr ve Upwork’a karşı konumlandırılmış gibi dursa da LinkedIn’in kullanıcı tabanından dolayı rakiplerine karşı bir avantaja sahip.
LinkedIn dünya çapında iş bağlantılarını haritalandırması ile ünlü. Bu haritalandırma ile yıldan yıla dünya ticaretinin genel şemasını çizen şirket, kuruluş amacı olan işe alım süreçlerini kolaylaştırmak üzere işe alımcılara veri satarak gelir elde ediyordu; zira bu veriler ile potansiyel adayları bulmak, insanların iş bulmasına yardımcı olmak ve çeşitli pozisyonların ve işlerin reklamını yapmak kolaylaşıyordu.
Şirketin önceki gün yayınladığı son kazanç bültenine göre platform üzerinden yapılan veri satışı ile işe alım sayısının geçtiğimiz yıla göre %160 artarken, platformun reklam gelirleri %61 arttı. Ayrıca, iş dünyası için sağladığı eğitim içerikleri ile de bilinen LinkedIn bu alanda 15 bin kullanıcıya ulaştı.
Service Marketplace, LinkedIn’in süregelen faaliyetlerinden farklı olması sebebiyle şirket için bir dönüm noktası kabul edilebilir. Şirketin son on yılda görülen, tam zamanlı ve uzun vadeli işlerden kısa vadeli freelance işlere doğru geçiş trendini gördüğü ve bu trend üzerinden işlem yapmaya başladığını söylemek mümkün.
Şimdilik 250 kategoride freelance iş bulunabilen platformun hedefi bu kategorileri netleştirerek 500’e ulaştırmak. Ayrıca, LinkedIn, rakiplerinin aksine henüz herhangi bir komisyon talep etmiyor.
Ayrı bir web sitesine sahip olmayacak olan servise arama çubuğu üzerinden ulaşılabilecek. Bir iş araması sırasında Service Marketplace önerisi platform tarafından sunulduktan sonra, potansiyel adaylar işveren ile olan bağlantılarına göre sıralanacaklar.
Henüz ödeme sistemi desteği olmayan, komisyon istemeyen ve belirli bir işveren-freelancer iletişim sistemi kurmamış olan LinkedIn’in ilerleyen zamanda bu servisinde değişikliklere gideceği aşikâr.
Yorumlar