Interbrand tarafından hazırlanan “En İyi Global 100 Marka” listesi her yıl global marka değerinin ölçümlenmesinde en önemli araçlardan biri kabul ediliyor. Interbrand, bu yıl 16.’cı kez hazırlanan En İyi Global Markalar raporunda yer alan 100 en değerli markayı belirlerken, markanın şirkete kattığı farklı değerleri analiz ediyor. Analiz edilenler arasında müşteri beklentisini karşılamaktan ekonomik değer yaratmaya kadar farklı kalemler yer alıyor. Sıralama, markanın kümülatif değerine katkıda bulunan çeşitli özelliklerin beraber değerlendirilmesiyle oluşturuluyor. Sıralama ölçütü olarak, markanın müşteri seçimini etkilemekteki rolü, finansal performansı, premium fiyatlandırmaya uygun olması veya şirketin kazancını güvenceye alabilmesi gibi etkenler göz önünde bulunduruluyor.
Yeni marka kampanyası dahilinde dijital ve sosyal kimliğine vurgu yapan yeni bir logo tasarlayan Lenovo bu yıl listede yer almayı başardı. Pekin’de gerçekleşen Tech World’deki görünürlüğü, Las Vegas’daki CES’deki ödüllü performansı ve geçtiğimiz ay içinde Berlin, New York ve Şangay’da yaptığı ürün tanıtımları Lenovo’nun listede yer alma başarısı göstermesine katkıda bulundu.
Lenovo Pazarlamadan Sorumlu Yönetim Kurulu Üyesi David Roman “İş performansı ve marka performansı birbiriyle yakından ilişkilidir. Bu nedenle Lenovo markasının bugün dünyanın en güçlü markaları arasında gösterilmesi çok sevindirici. Çünkü bu sadece pazarlama ve müşteri ilişkileri girişimlerimizin başarılı sonuçlandığını göstermekle kalmıyor aynı zamanda şirketimizin genel gücünü de kanıtlıyor.” açıklamasında bulundu.
Listedeki ilk beş marka ise Apple, Google, CocaCola, Microsoft ve IBM olarak sıralanıyor.
Yorumlar