Bu kurumsal espor ligi fikri nereden/ne zaman çıktı?
Yaklaşık altı ay önce, Türkiye’nin en büyük iletişim firmalarından biriyle yaptığımız oyun ve espor konulu toplantıda ortaya çktı. Firmanın sporcu kökenli yöneticileri de hem X, Y, X ve Kristal kuşak çalışanları ve tüketicileriyle iletişim kurabilmek hem de yeni dünyanın dijital dinamiklerini sporla birleştirmek üzere bir yol arıyorlardı ve toplantı masasında CEL (Corporate Esport Leauge) fikri doğru.
Normalleşme ve içinde olduğumuz olağanüstü durum bu projeyi hızlandırdı mı?
Pandemi süreci oyun sektöründe patlama yarattı dolayısıyla kurum, marka ve yönetici ilgisi arttı. Tabii salgın sebebiyle eğitimlerimizi ve maçlarımızı online sisteme taşımak zorunda kaldık, bu da biraz zaman aldı. Sonuçta müşterilerimize CEL’i hem online hem offline sistemde sunabilir hale geldik.
Yarışma içeriği nasıl olacak peki? Takımlar kaçar kişi olacak?
Oyun ismini şu anda açıklayamıyorum ama dünyada en çok oynayan üç oyundan biri olacak. Takımlarımızın oyunu oynamış olmaları gerekmeyecek, biz sıfırdan amatör oyuncu olmaları için gereken eğitimleri vereceğiz. Takımlar beş kişi artı iki yedek olarak yedi kişiden oluşacak. Değerlendirme kriteri takımın başarısı, lig sisteminde rakipler elenerek yükselecek takımlar.
CEL’e katılım koşulları var mı?
Evet var. Eğitim alacak ve turnuvada yer alacak tüm katılımcılar bağlı oldukları şirketin en az altı aylık bordrolu çalışanı olmak zorunda ve 18 yaşını doldurmuş olmaları gerekmekte. Klavye ve mouse kullanım yetisine sahip ve yukarıdaki koşulları karşılayan her birey eğitim ve turnuva katılımcısı olma hakkına sahip.
Toplam kaç şirket katılmayı düşünüyor?
Kurumsal spor liglerinden altmış ve üzeri sayıda takım bulunuyor. Kurumsal espor ligine 16 takımla başlamayı planladık, başvurulara göre 2020 yılı için 32 olabilir bu sayı tabii.
Çalışanlar bu konuda istekli mi?
Firmalar, kurumlar, markalar, yöneticiler, çalışanlar kısacası herkes oyun ve espor dünyasını merak ediyor, içinde olmak istiyor. Eğitimlerimiz; firmalara ve yöneticilere genç kuşak çalışanlarla iletişim ve sinerji kurabilme, firma çalışanlarına yeni kuşak tüketiciyi anlayabilme ve kurumsal anlamda takım çalışması, liderlik, risk analizi, kriz yönetimi gibi farklı konularda dijital hızda düşünme ve karar verme yetenekleri kazandırıyor.
Yorumlar