Skip to main content

Büyümekte olan şirketler, muhasebe departmanı eksikliğinde, kendi başlarına muhasebe işlemlerini  idare etmek zorunda kalabilirler. Bu konuda şirketlere destek verebilecek belirli bilgisayar programları var. 1) Klix Klix Online, Web tabanlı bir…

Büyümekte olan şirketler, muhasebe departmanı eksikliğinde, kendi başlarına muhasebe işlemlerini  idare etmek zorunda kalabilirler. Bu konuda şirketlere destek verebilecek belirli bilgisayar programları var.

1) Klix

Klix Online, Web tabanlı bir uygulama olarak muhasebe işlemlerinden e.ticaret, envanter kontrolü ve alım raporlarını kullanışlı bir şekilde bir araya getiriyor. Ana ekran, şirketin tüm aktivitelerini Para Giriş ve Para çıkış adlı iki kategoride ayırarak, detaylı bir akış grafiği halinde görselleştiriyor. Şirket, müşteri, satıcı veya çalışanlar ile ilgili detaylı verileri de görebilmek mümkün.

Klix, temel muhasebe işlemleri dışında, e.ticaret sitelerine de destek olabiliyor. PayPal destekli sistemi sanal mağazalara eklenebiliyor. Böylelikle internet ortamında yapılan satışlarla ilgili verileri de sisteme ekleyerek, excel formatına çevirebiliyor.

Bir Web uygulaması olmasına rağmen Klix, olası kesintileri göz önünde bulundurarak verileri yerli cihazlarda da saklıyor. Programı yöneten kişiler verileri farklı departman ve kişilerle paylaşabiliyor, verileri görüntüleyen kişilerin bilgilerini görebiliyorlar.

Klix’in ücreti, 60 günlük bedava deneme süresi dışında, 100 kişi için aylık olarak 29 dolar. E.ticaret eklentisi  49,99 dolar iken POS eklentisi 19 dolar tutarında.

2) Compiere

Açık kaynaklı bir ERP yazılımı olan Compiere’in özellikleri arasında muhasebe, dağıtım, e.ticaret, POS ve alım araçları bulunuyor. Compiere’de aynı zamanda CRM idaresi özelliği de bulunuyor.
Compiere, tüm verilerini Web’de saklıyor. Klix’e benzer olarak, kullanıcılar ile istenilen bilgilerin paylaşılmasını mümkün kılıyor.

Açık kaynaklı bir program olan Compiere, teknolojiden fazla anlamayan kişiler için biraz karmaşık gelebilir. Kullanmak isteyenler için ise farklı versiyonlar ile farklı destek imkanları sunuyor.

Bedava olan ‘Community’ versiyonlarını kullananlara destek sunmuyor. Compiere Standard için belirtilen senelik fiyat 400 dolar iken, Compiere Professional senelik olarak  750 dolar olarak ücretlendiriliyor.

3) QuickBooks

Quickbooks, stok işlemleri ve alınacak/ödenecekler gibi şirketin tüm mali fonkisonlarını yerine getirebiliyor. Aylık ödenecek ekstra bir ücret ile kullanıcılar çekleri tarayarak bankalarına yollayabilirler. ‘Şirket Görüntüsü’ sayfası ile şirketin tüm maddi özetini görmek mümkün.
Üretici firması Intuit’in uygulama merkezinden bu program için bir sürü eklenti indirmek mümkün.

Siz hangi programlardan destek alıyorsunuz?

Kaynak: cnn.com