Skip to main content

Koronavirüs salgını döneminde YouTube içerik stratejinizi nasıl adapte edeceğiniz üzerine kafa yoruyor olmalısınız. YouTube stratejiniz üzerine konuşmadan önce, gelin biraz kullanıcıların bu dönemde YouTube’da neler yaptıklarına bir göz atalım.

Berna Akin Eris Getfoundlab Get Found Lab Berna Akin Eris youtube seo optimization channel management digital consultancy youtube video strategy content managementYouTuber olsanız da, YouTube’da aktif içerik üreten bir marka olsanız da, Koronavirüs salgını döneminde YouTube içerik stratejinizi nasıl adapte edeceğiniz üzerine kafa yoruyor olmalısınız. Aklınıza gelen ilk alternatif tamamen sessiz kalmak ve bu dönemde hiçbir iletişim yapmamak olabilir, ancak bunun en iyi alternatif olduğundan emin misiniz? YouTube stratejiniz üzerine konuşmadan önce, gelin biraz kullanıcıların bu dönemde YouTube’da neler yaptıklarına bir göz atalım.

2019–20 Koronavirüs salgını bildiğiniz gibi insanları evde kalmaya zorladı. Bu davranış değişikliği de, kullanıcıların online medya tüketimlerinde anlamlı değişikliklere yol açtı. Örneğin, YouTube’da en çok izlenen videoların müzik ve eğlence kategorisinde olmasından dolayı, YouTube’un en çok eğlence için ziyaret edildiği iç görüsüne zaten sahiptik. Ancak son zamanlarda kullanıcıların Koronavirüs hakkında bilgi edinmek için de YouTube’u sıkça ziyaret ettiklerini görüyoruz. ‘Survivor’, ‘Tutunamayanlar’ (Oğuz Atay kitabı), ‘Yetinmeyi Bilir misin?’ (Işın Karaca şarkısı) gibi eğlence kategorisindeki konuların yine en çok artış gösteren konular arasında olduğunu görsek de, “Türkiye Corona Virüsü”, “Korona virüsü” ve “corona virüsü görüntüleri” aramalarının son 90 günde ilk 5’in içine girdiğini ve Koronavirüs gündeminin trend başlıkların en tepesine  yerleştiğini gözlemliyoruz.

Bu analizler doğrultusunda, Koronavirüs veya alakalı konular hakkında içerik üretmek ve hedef kitlenizin bu alanda merak ettiği sorulara yanıtlar sunmak için çok doğru bir zaman, çünkü ulaşmak istediğiniz kişiler YouTube’a Koronavirüs’ü soruyorlar ve yanıtları sunan siz olursanız, işte o zaman kalpleri kazanmış olursunuz. Neden doğru zaman olduğunu söylüyoruz? Sadece arama hacminin yüksek olması sebebiyle değil, aynı zamanda konu ile ilgili henüz yeterince içerik olmaması sebebiyle. “İyi de, benim markamın Koronavirüs ile alakası yok!” der dediğinizi duyar gibiyiz. Bu kesinlikle ilk akla gelen haklı bir düşünce, ancak biraz üzerine kafa yorunca, hem markanızın değer yargılarını hem de Koronavirüs trendlerini temsil eden ortak kesişim alanını bulmak o kadar da zor olmayacaktır.

Örneğin, eğer bir yemek tarifleri kanalı iseniz, aşağıdaki konularda video içerik üretmeniz çok mantıklı olacaktır: “Bağışıklık Sistemini Güçlendiren Yiyecekler | Koronavirüs”, “Bağışıklık Kuvvetlendirici Bitkiler” “Bağışıklık Sistemini Güçlendirmek”, vs…

Get Found Lab‘ın analizine göre, YouTube’da en çok aranan ancak çok az içerik üretilmiş olan 4 sorgu şöyle:

  • corona
  • korona
  • corona pandemic
  • italya corona

Umarız sağlığınız yerindedir ve bu salgından en kısa sürede geçmiş zaman kipinde bahsetmeye başlarız.

Berna Akın Eriş
Get Found Lab Kurucusu ve YouTube Danışmanı