Son haftalarda teknoloji dünyasının en önemli gündem başlıklarından biri Clubhouse. Kullanıcı olabilmek için davetiye şartı koşması ve uygulamanın sadece iOS kullanıcılarına açık olmasının getirdiği o gizemli hava ses tabanlı bu yeni sosyal medya oyuncağının şüphesiz kısa sürede fenomen olmasında önemli bir etken oldu. Clubhouse’ı sesli Twitter olarak tarif eden de, Discord’a benzeten de, canlı podcast gibi diyen de, hayatı kaçırmaya bir başka adım olarak gören de var. Elon Musk’tan Mark Zuckerberg’e pek çok ünlü ismin kullanmaya başladığı uygulamaya Türk kullanıcıların da yoğun ilgisi var. Öyle ki bir ara Clubhouse davetiyelerinin pazı yeri platformlarında satıldığına bile şahit olduk. Kullanıcı trafiği her geçen gün büyürken, başta uygulamanın kendi bünyesinde olmak üzere pek çok platformda Clubhouse’ın nasıl kitleselleşeceğinden gelir modelinin ne olacağına, yayıncılığın geleceğine etkilerinden etkinlik sektörünü değiştirme potansiyeline kadar pek çok konuda tartışmalar sürüp gidiyor. Biz de bu ay Clubhouse’ı kapağımıza taşıdık ve aktif olarak kullanan isimlerle uygulamanın geleceğini ve farklı sektörlere etkilerini konuştuk.
Digital Age’in yeni sayısı yayında
Öne çıkan diğer başlıklar
Digital Age’in yeni sayısının öne çıkan diğer konu başlıkları; “Pandemi sonrası iş dünyasındaki yetenek dönüşümüne robotik teknolojilerin etkisi”, IAB Türkiye Internet Ölçümleme Araştırması verileri yılın “web’de ve mobilde trafik şampiyonları”, pandemi sırasında doğan ve büyüyen Z kuşağının alt jenerasyonu “Covid nesline yakından bakış”, 2020’de dijital ekosistemde “Türkiye’de ve dünyada öne çıkan gelişmeler” ve son günlerin popüler platformların “Exxen ve Gain Medya’nın kullanıcı deneyimi açısından karşılaştırması.”
Digital Age, dijitalde
Digital Age, iki ayda bir Turkcell ve Dmags dergilik platformlarından ve Digital Age premium arşivinden okuyuculara ulaşmaya devam ediyor.
Digital Age’in yeni sayısını Turkcell Dergilik‘ten indirmek için buraya tıklayabilirsiniz.
Yorumlar