İŞ DÜNYASI

DigitalAge | 07.02.2019 - 21:12

Kafa Topu’nun yapımcısı Masomo, Miniclip tarafından satın alındı

Kafa Topu serisiyle 60 milyon kullanıcıya ulaşan Masomo, oyun dünyasının devi Miniclip tarafından satın alındı.

Oyun dünyasının önemli firmalarından Miniclip, Masomo’yu satın alma işlemlerini resmi olarak tamamladı. Türkiye’de kurulup, Kafa Topu 2 ile küresel çapta sükse yaratan Masomo, resmen Miniclip bünyesine dahil oldu.

İZMO’da hayata geçirilen Kafa Topu,  artık faaliyetlerini Miniclip çatısı altında sürdürecek. Dünya oyun piyasasının ileri gelen firmalarından olan Miniclip ise 2015 yılından bu yana Riot Games, PUBG Mobile, Supercell gibi markaların da sahibi olan Tencent altında faaliyet gösteriyor.

Masomo kurucusu ve CEO’su İbrahim Akman, “Miniclip gibi güçlü ve deneyimli bir ekip ile ortaklık kurduğumuz için çok mutluyuz. Head Ball serisi ile yakaladığımız başarıyı devam ettireceğimize, yeni yapacağımız oyunlarda Miniclip’in bu deneyimi ile birlikte daha başarılı işler ortaya koyacağımıza inanıyoruz. Ortaklarımız; Erdem Yurdanur, Semih Alev, Kerem Copcu, Murat Baysal, Oliver Slipper, Adam Perrin ve genç ekibimiz ile birlikte yarattığımız bu kültürü aynı şekilde devam ettirerek, fark yaratan oyunlar üretmeye devam edeceğiz. Türkiye’den son dönemde çıkan başarılı global oyun şirketleri arasına adımızı yazdırdığımız ve bunların tesadüf olmadığını bir kez daha kanıtladığımız için de ayrıca gurur duyuyoruz.” şeklinde konuştu.

Miniclip CEO’su ve kurucu ortağı Rob Small da anlaşmanın kendilerine heyecan verdiğini belirterek, “İbrahim Akman ve ekibiyle ortak olma imkanı elde ettiğimiz için çok heyecanlıyız. Masomo ekibinin, Kafa Topu markası ile dünyada öncü ve yenilikçi bir adım attığına inanıyoruz. Onlarla işbirliği yapmaktan, hedeflerini yerine getirmeleri için onlara destek olmaktan gurur duyuyoruz. Masomo’daki ekip ile çalışacağımız için çok heyecanlıyız, Miniclip ailesine katılmaları bizi oldukça sevindiriyor” diye konuştu.

Dijital oyun sektöründe global bir lider olan Miniclip; sosyal, mobil ve çevrimiçi dünyada aylık 200 milyon aktif kullanıcıya hitap ediyor. Bu büyük kitle için ilgi çekiçi oyunlar geliştirip yayınlayan şirket, aynı zamanda bu oyunların dağıtımını da yapıyor. 2001 yılındaki kuruluşunun ardından 6 kıta ve 195’i aşkın ülkede faaliyet gösteriyor. 2015’te Çinli Tencent Holdings tarafından satın alınan Miniclip’in en önemli markaları arasında 8 Ball Pool, Agar.io, Football Strike ve geçtiğimiz dönemde piyasaya sürülen Golf Battle bulunuyor.