İŞ DÜNYASI

DigitalAge | 01.10.2019 - 09:49

Kablosuz hoparlör seçiminde; ses kalitesi ve kullanım kolaylığı öne çıkıyor

Türkiye’de önemli teknoloji şirketlerin distribütörlüğünü yürüten Bircom’un CEO’su Can İlkhan ile yeni ürün ve markalarla her geçen gün büyüyen kablosuz hoparlör pazarını konuştuk.

can ilkhan bircom ceo2000’li yıllar ile başlayan ve özellikle 2010’dan sonra hızlanan gündelik hayata damgasını vuran teknolojik gelişmelerin odağında hız, kolaylık ve problemsiz bir deneyim var. Müzik dinlemek için üretilen yeni kablosuz teknolojiler de bu üç odak üzerinden insanların hayatını çok kolaylaştırıyor. Kablosuz olarak ister evde ister dışarıda uzun saatler boyunca müzik dinleyebiliyor olmak ve bu deneyimi bluetooth üzerinden hızlı ve kolay bir şekilde yapıyor olmak kullanıcılar için büyük kolaylık. Bu duruma ek olarak kablosuz ses iletiminin HD kalitede yapılabiliyor olması da kaliteden ödün vermeden müzik dinlenebilmesini sağlıyor.

Kablosuz hoparlörlere giderek artan ilgi pazara yeni ürün ve oyuncuların girmesini de teşvik ediyor. Pazardaki önemli teknoloji şirketlerin Türkiye distribütörlüğünü yürüten Bircom da son dönemde HifiLife mağazasında kablosuz ve bluetooth hoparlör pazarının öne çıkan ürünlerini müşterileri ile buluşturuyor. Bu ay Bircom CEO’su Can İlkhan ile kablosuz hoparlör pazarını konuştuk.

Kullanıcıların ses sistemleri konusunda beklentileri nasıl değişiyor? Kullanıcı size hangi isteklerle geliyor?
Artık birçok marka çok çeşit hoparlör üretebiliyor. Burada farklılaşmayı ve tercih edilmeyi sağlayan öncelikle ses kalitesi oluyor. Gerçeğe en yakın ses kalitesine sahip sistemleri arıyorlar. Buna ek olarak kolay bağlantı ve kullanım sunması da bir diğer kriter. Çünkü artık çok kalabalık ve birçok şeyle uğraştığımız gündelik hayatlara sahibiz. Dolayısıyla gün içinde müzik dinlerken kullanıcılar bu tarz teknolojilerin hızlı ve kolay bir deneyim sunuyor olmasını bekliyor.

Sizde ağırlıklı olarak hangi ürünlere ilgi daha fazla?
Satışını yaptığımız Audioengine, KEF ve Bluesound markaları kendi kullanıcı kitlelerine sahip markalar ve oldukça ilgi görüyorlar.

Hi-Fi kalitesinde bir ses sunan ve tasarımı ile kalitesini tamamlayan hoparlör arayan kullanıcılarımız KEF LSX ve KEF LS50 Wireless modellerini tercih ediyorlar. KEF 60 yılı aşkındır hoparlör üreten İngiliz menşeli bir firma ve dünyanın en önemli beş hoparlör üreticisinden biri. Kendi patentli sürücüsünü üreten ve bu sebeple olağanüstü bir ses deneyimi sunan önemli bir marka.

Fiyat/performans odaklı kullanıcılarımız ise ABD menşeli Audioengine hoparlörleri tercih ediyor. Audioengine’yi rakiplerinden bir adım öne çıkaran özelliği ise Hi-Fi kalitesinde amplifikatörleri kullanması. Bu da uygun fiyata Hi-Fi kalitesinde ses sunumu manasına geliyor. Tasarım konusunda da retro diyebileceğimiz bir tarza sahip Audioengine. Bu açıdan kendini geleneksel olarak tanımlıyor.

Çoklu ortam hoparlörleri arayan kullanıcılarımız ise Kanadalı Bluesound markasını tercih ediyor. Bluesound özellikle kendi uygulaması olan BLUOS sayesinde 64 ayrı hoparlörü birbirine bağlıyor ve hepsini toplu ya da ayrı ayrı olarak bu uygulamadan kontrol etme imkanı veriyor.

Nispeten fiyat olarak ortalamanın üstünde ürünlere talep gösteren ve kaliteli ses konusunda daha bilinçli bir kitle de var. Bu alıcı profilini yorumlar mısınız?
Ses konusunda az ile yetinmek istemeyen kullanıcılardan bahsediyoruz. Gerçeğe en yakın sesi isteyen bu kullanıcılar müzikteki tüm detayları duymak ve lezzetli diye tabir edebileceğimiz bir dinleme yapmak istiyorlar. Bununla beraber tasarım konusunda da ısrarcılar ve kendilerine, evlerine en uygun renkleri istiyorlar. Ses teknolojilerini, markaları bilen ve sizinle bu konuda uzun saatler konuşmak isteyen ve gerçekten birikimli bir kitleden bahsediyoruz. Yıllardır sürdürdükleri bir müzik alışkanlığı da mevcut bu kullanıcılarda.

Kullanıcı deneyim mağazası konusuna nasıl bakıyor? Ürünleri deneyimletme işi satışlara artı getiriyor mu?
Öncelikle biz ‘deneyim merkezi’ demeyi tercih ediyoruz. Çünkü burası kullanıcıların geldikleri zaman müzik, teknoloji ve daha birçok şeyi konuşabildikleri bir yer. Personelimiz profesyonel olarak ya müzikle ilgileniyor ya da profesyonel seviyede bir müzik dinleyicisi. Dolayısıyla deneyim bizim işimizdeki en önemli unsur. Çünkü insan kulağı çok sübjektif bir organ. Her insanın duyumu ve ona uygun olduğunu düşündüğü ses karakteri farklı. Bir hoparlörün ya da kulaklığın ses karakteri iki kişiye çok farklı gelebilir. Bu sebeple Kanyon’da açtığımız Hifilife Deneyim Merkezi’miz kullanıcılara eşsiz bir deneyim sunuyor. Kendilerine uygun kulaklık, hoparlör, müzik çalar, amplifikatör, kablo gibi ses sistemlerini birebir olarak duyarak deneyimleyebiliyorlar. Bugüne kadar kullanıcılarımızdan deneyim merkezimizle ilgili hep pozitif yorumlar aldık diyebiliriz.

Sektörünüzde gelecek seneyi nasıl görüyorsunuz?
Her sektörün etkilendiği gibi biz de ekonomik krizlerden etkileniyoruz. Ancak bu seneyi her türlü duruma rağmen güzel bir şekilde bitireceğiz gibi gözüküyor. Bizi tüm sıkıntılara karşı ileri götüren özelliğimiz servis kalitemiz. Önümüzdeki yıl kulaklık ve hoparlör pazarı yine büyüyecek. Özellikle Bluetooth 5 versiyonunun çıkması, daha az batarya tüketmesi, sesli asistan özelliğinin yaygınlaşması gibi özellikler ile donatılan kulaklık ve hoparlörler kullanıcıların yeni tercihleri haline gelecek. Hayatımızı çok kolaylaştıran bu faydalara önümüzdeki yıl daha fazla ulaşacağız.