Katılımcıların güne heyecanlı başladıkları Brand Week Istanbul’da Marketing & Creativity Day’in yıldız isimlerinden biri de Sir John Hegarty’di.
BBH London Kurucu Ortağı John Hegarty, konuşmasında yaratıcılık kavramına ağırlık verdi. Yaratıcılığın aslında bir meslek olmadığını; söyleyen Hegarty, saf yaratıcılığın tanımını yaptı. “Saf yaratıcılık, normal iş rutini gibi akşam bitirilecek bir iş değildir.”
Yaratıcılığa yumuşak bir mindere oturup ulaşılamayacağına da dikkat çeken Hegarty, konforlu bir şekilde oturmanın sizi yaratıcı yapmadığını aksine kötü etkilediğini vurguladı.
Hegarty, yaratıcılığın nerede olduğunu düşündüğümüzde de bu ortamların, insanların kendi yaptıklarından hoşnut olduğu özel yerler olabileceğini belirtti. Bunun yanında Hegarty’nin belirttiği üzere bu ortama kamuya açık yerlerde de ya da insanlarla karşılaştığınız daha kalabalık yerlerde ulaşabiliriz.
BBH London Kurucu Ortağı John Hegarty’e göre; yaratıcı bir insansanız, derdiniz ne? Ne anlatmaya çalışıyorsunuz? soruları öncelikle sormanız gereken sorulardan. Hegarty, “Neye inanıyorum? Ne söylemeye çalışıyorum” sorularının yanıtlanmadığı sürece yaratıcılığın ortaya çıkmadığına dikkat çekti.
İnsan türü Homosapien’lerin oluşumunu inceleyen bir kitap “Animals to gods” kitabını referans göstererek; konuşmasında nasıl evrildiğimizden kısaca bahsetti.
“Biz türlerin içinde tek ayağa kalkıp yürüyebilen bir türüz. Kitapta ilginç olan bizim gelişimimiz insan olarak bir şeye dayanıyordu: Kurgusal dil yaratma yeteneğimize. Hikâye anlatabiliyoruz. Maymunlar duygularını ifade etmiyor. Biz nasıl hissettiğimiz, nasıl düşündüğümüzü anlatacak bir dil kavradık.
Biz kurgusal bir dil keşfettiğimiz için daha büyük gruplar halinde yaşamaya başladık. Şehirlere geçtik. Bir arada olabilmeyi başardık. Kendimizi bir arada tutan bu kurgusallığı geliştirdik.
İnsan gelişiminde en önemli etkenlerden biri bu. İnsan türünde yer alan iletişim becerisi hikâye anlatmaya her zaman ihtiyaç var.”
Yorumlar