Koronavirüs nedeniyle haftalardır evde kalan tüketicinin alışveriş alışkanlıkları ciddi anlamda değişti. Değişimi en keskin şekilde gördüğümüz kategori ise tahmin edeceğiniz üzere gıda ve temizlik ürünleri başta olmak üzere market ürünleri. Bu bağlamda salgınla ilgili tedbirlerin arttığı dönemlerde sokağa çıkmadan alışverişini yapmak isteyen tüketicinin en büyük yardımcısı market ürünleri satan online platformlar oldular. Tüketicinin bu zor zamanlarda alışveriş ihtiyacını çözen online platformlar içerisinde iş modeli ile farklılaşan İstegelsin artan ve değişen talebe karşı yeni döneme en rahat adapte olan firma oldu. Tüketiciler bu dönemde soğuk zincirle ulaşabilecekleri, kargo ile taşınamayacak ya da başka internet sitelerinden temin edemeyecekleri çok çeşitli ürünleri İstegelsin üzerinden temin ettiler. Dark store denilen yani şehirde normal bir süpermarkete benzeyen ama içine müşteri girmeyen depoları ile lojistik açıdan sahip olduğu avantajı kullanarak salgın sürecinde müşterilerine zamanında ve eksiksiz ürün teslimatı yapan İstegelsin bu açıdan pandemi döneminde önemli bir açığı kapatmış oldu. Peki İstegelsin pandemi sürecini nasıl yönetti? Platform üzerinde hangi ürünler bu dönemde daha fazla ilgi gördü? İstegelsin’i rakiplerine göre öne çıkan ‘dark store’ modeli süpermarket kategorisinin geleceği için neden çok önemli? Süpermarket konseptinin gelecekti hali iddiasıyla yola çıkan ve 15 Mayıs’ta birinci yaşını kutlayan İstegelsin’in Genel Müdürü Sedat Yıldırım’a tüm bu soruları sorduk.
Süpermarket konseptinin gelecekteki hali iddiasıyla yola çıkan İstegelsin’in CEO’su Sedat Yıldırım ile salgının market alışveriş alışkanlıklarına etkisini ve sektörün geleceği ‘dark store’ modelini konuştuk.
Yorumlar