ETKİNLİK

DigitalAge | 19.05.2020 - 02:22

Elveda tüketim: Tüketiciden sonra kim gelecek?

21 Mayıs Perşembe günü gerçekleşecek dördüncü MediaCat Live buluşmasının teması “Elveda Tüketim: Tüketiciden Sonra Kim Gelecek?”

MediaCat Live dördüncü buluşmasıyla markalar dünyasını yakından ilgilendiren konuları mercek altına almaya devam ediyor. 21 Mayıs Perşembe günü saat 16.00 – 18.00 arasında gerçekleşecek mini etkinliğin teması bu kez “Elveda Tüketim: Tüketiciden Sonra Kim Gelecek?”

Geleneksel tahayyülde bireysel kararlar aldığı ve kişisel ihtiyaçlarını karşılama güdüsüyle bencilce hareket ettiği varsayımıyla tanımlanan tüketici kavramı, klasik ekonomi kadar 20’nci yüzyıl markalar dünyasının da merkezindeydi. Ancak Covid-19 sürecinin de gösterdiği gibi, toplumun, çevrenin ve iş dünyasının sağlığı bu tüketici tanımının geride bırakılmasını ve daha sürdürülebilir modeller inşa edilmesini gerekli kılıyor. Peki, markalar tüketici kavramının yerine ne tür bir özneyi koyacak ve yıllardır gündemlerinde olan goodvertising anlatısının ötesinde ne tür söz ve eylem birliktelikleri inşa edecekler? İyi bir dünya inşası yönünde çok daha iddialı olduğu düşünülen genç kuşaklar bu mücadelede ne kadar aktif olacaklar? MediaCat Live bu kez bu sorulara yanıt arıyor.

1. PANEL: TÜKETİM KÜLTÜRÜNDEN VATANDAŞLIK KÜLTÜRÜNE

Saat: 16.00-17.00

Moderatör: Oya Ünlü Kızıl; Koç Holding, Kurumsal İletişim ve Dış İlişkiler Direktörü

Can Faga; Publicis Istanbul, Yönetici Kreatif Direktör

Mehmet Tüfekçi; Arçelik Türkiye, Pazarlama Direktörü

Onur Yaprak; P&G Türkiye, Kafkaslar ve Orta Asya Pazarlama Direktörü

Açıklama: Küresel iklim krizi ya da toplumsal cinsiyet eşitsizliği aciliyetlerini yıllardır hatırlatıyordu. Bu kez global bir sağlık krizine yanıt vermeye çalışıyoruz. Son dönemde yaşananlar, dünyaya dair tüm sorunların çözümünde küresel bir işbirliği kadar, üretim ve tüketim modellerimizde de bir güncellemeye ihtiyaç duyduğumuzu bir kez daha kanıtladı. Sorunların çözümünde özel sektör aktörleri üzerindeki beklentilerin arttığı günümüzde; markalar sorumluluklarını nasıl yerine getirecek, yeni toplumsal görevlerini hangi değerler üzerine inşa edecek?

2. PANEL: MİLENYUM İŞİ ANLATILAR: BAŞKA BİR DÜNYA MÜMKÜN… MÜ?

Saat: 17.00-17.50

Evrim Kuran; Dinamo Danışmanlık, Kurucu Ortak & Universum, Ortadoğu Direktörü

Önder Abay; Bavul Dergisi, Yayın Yönetmeni & Gazeteci

Moderatör: Alev Kaynak; Kapital Medya, İçerik Direktörü

Açıklama: Genç kuşakların hem kamusal hem de özel aktörlerden daha iddialı beklentileri olduğunu tüm araştırmalar ortaya koyuyor. Çok yakında ekonominin itici gücünü oluşturacak olan genç kuşaklar nasıl bir dünya özlemi kuruyor? Bu özlemler, hangi değer ve davranış biçimlerini ön plana çıkaracak, ne tür ödül ve ceza mekanizmalarını beraberinde getirecek?

Etkinliğin ücretsiz kayıt linkine buradan ulaşabilirsiniz.