İŞ DÜNYASI

DigitalAge | 04.10.2019 - 09:19

İstanbul, dünya MICE sektörünü ağırlayacak

ACE of M.I.C.E. Exhibition by Turkish Airlines Kongre, Toplantı ve Etkinlik Sektörü Fuarı, 7'nci kez kapılarını açacak.

ACE of M.I.C.E. Exhibition by Turkish Airlines Kongre, Toplantı ve Etkinlik Sektörü Fuarı bu yıl 22-24 Ocak 2020 tarihlerinde İstanbul Kongre Merkezi (ICC) ‘de 7’nci kez kapılarını açacak.

Turizm Medya Grubu Başkanı Volkan Ataman, düzenlediği basın toplantısında turizm ve etkinlik sektörü ile ilgili ekonomik verileri paylaşarak, İstanbul başta olmak üzere MICE sektörü için atılması gereken adımlar üzerine açıklamalarda bulundu.

ACE of M.I.C.E. Exhibition by Turkish Airlines Kongre, Toplantı ve Etkinlik Sektörü Fuarı bu yıl 22-24 Ocak 2020 tarihlerinde İstanbul Kongre Merkezi (ICC) ‘de 7’nci kez kapılarını açacak. 22-24 Ocak 2020’de dünyanın dört bir yanından gelen MICE profesyonellerini aynı çatı altında buluşturacak olan ACE of M.I.C.E. Exhibition by Turkish Airlines’ın, Uluslararası Hosted Buyer programı kapsamında ağırlayacağı firmaların yıllık etkinlik ve toplantı bütçesi 20 milyar TL’yi aşarken, satın alıcılar ağırlıklı olarak Avrupa, Amerika, Rusya, Hindistan ve Asya ülkelerinden gelen profesyonellerden oluşacak.

Fuar kapsamında dünyada ilk kez gerçekleştirileceği belirtilen ‘Production Talks’ konferansı ile dev produksiyonlar nasıl planlanır, tasarlanır ve yönetilir konuları dünyanın en büyük etkinliklerinin üreticileri tarafından ele alınacak. Oscar ödülleri ve onlarca Broadway müzikalinin sahne üreticisi Derek Mclane, Cirque du Soleil’in prodüksiyonunu yapan Bernard Poirier, 2000 yılından bu yana Eurovision’un Prodüksiyon Direktörü Ola Melzig, EXPO 2017 açılış şovu ve BMW 100. yıl etkinliğinin teknik tasarımcısı Andree Verleger, FIFA Dünya Kupası, Londra olimpiyatları ve Beyonce konserlerinin prodüksiyonlarını üstlenen Tim Routlegde, Kış Olimpiyatları ile FIFA Dünya Kupası açılış şovlarını yapan Frank Loshe, Rio Olimpiyatları ile EXPO’nun açılış şovunu üstlenen Adriano Martello ve birbirinden değerli onlarca konuşmacı 2 gün boyunca turizm ve MICE profesyonelleri ile deneyimlerini, tavsiyelerini paylaşacaklar.

Turizm Medya Grubu Başkanı Volkan Ataman, “Türkiye 2018 yılında 39.5 milyon turist ağırladı ve turizm geliri 29.5 milyar dolar olarak gerçekleşti. 2019’un ilk 8 ayında 31 milyon turiste ulaşırken, bunun 10 milyon 328 bini Antalya, 9 milyon 998 bin ise İstanbul olarak gerçekleşti. 2018 yılında turistlerin ortalama harcaması 617 dolarken, 2019 ikinci çeyreği itibariyle 607 dolar seviyesine geriledi. Gelen turist sayısı artarken, harcama azalıyor diyebilirim. Mastercard’ın yapmış olduğu bir araştırmaya göre turistlerin İstanbul’da günlük yaptıkları harcama tutarı 108 dolarken, Antalya’da 45 dolar, Paris’te 301 dolar, Dubai’de ise 537 dolar seviyelerinde. Türkiye 2023 yılında 75 milyon turist, 65 milyar dolar turizm geliri ve gecelik 86 dolarlık bir harcama hedefi ortaya koydu ve turizm tanıtım ajansını faal hale getirme çalışmalarına başladı. Dünya turizm gelirleri içinde MICE sektörünün yüzde 30’luk bir paya sahip olduğunu düşünürsek, Türkiye’deki MICE sektörü için 19.5 milyar dolar gibi bir beklentiye sahip olmamız gerekiyor” dedi.

2019’da yapılan son etkinlikte, yerli ve yabancı 194 katılımcı firma, 15 bin 523 ziyaretçi, 41 ülkeden uluslararası 254 ve ulusal 550 olmak üzere toplamda 804 satın alıcıyı ağırlanmıştı.