IAB Türkiye’nin İnternet Ölçümleme Araştırması’nda günlük raporlamayı kullanacak olması, doğru zamanda doğru hedef kitleye ulaşıp ulaşılamadığının bilgisini 24 saat içinde almayı sağlayacak. Bu sayede reklam verenler stratejilerini hızlı ve güvenilir biçimde kontrol etme imkanı bulurken, bütçelerini daha verimli şekilde yönetebilecekler. Günlük raporlamayla birlikte cihaz duplikasyonundan arındırılmış toplam erişim rakamları da kullanıma sunulacak ve TV ölçümleriyle tam uyum sağlanacak.
2022’de dijital reklam yatırımları televizyonu geçecek
IAB Türkiye, 2022 yılında Türkiye’de dijital reklam yatırımlarının televizyonu geçeceğini öngörüyor. Dijital reklam yatırımlarında 2011’den bu yana devam eden düzenli artış, bu tahminin gerçekleşmesinin mümkün olduğunu ortaya koyuyor.
Şubat 2017 dönemi verilerine göre Türkiye’de 15 yaş üstü kitlenin günlük ortalama televizyon izleme süresi yaklaşık 3 saat. IAB’nin Türkiye dahil 18 ülkeyi kapsayan araştırması ise,Türkiye’deki cep telefonu kullanıcılarının yüzde 20’sinin günde 6 saatten fazla bir süre telefonuyla etkileşim halinde olduğunu gösteriyor. Bu oranlar da reklam yatırımlarının dijitale yönelmesinin sebebini açıklar nitelikte.
Yorumlar