ABD merkezli ağ teknolojileri firması Cisco, internet evriminde bir sonraki aşama olan “Internet of Everything”i oluşturuyor.
Cisco, B2B müşterilerine önümüzdeki yıllarda şirketlerin kendi iş yapma biçimlerinde önemli değişiklikleri hayata geçirebileceklerini anlatmayı amaçlıyordu.
Buradan yola çıkarak; Wired dergisi uygulamasını oluşturmalarının ardından “Internet of Everything Machine” (The IoE Machine – IoE Makinesi) fikrini hayata geçirdiler. Dijital etkinlik sergilemesinde de ortaya çıkan bu fikir canlı taslak halini aldı.
“The IoE Machine”, Internet of Everything düzeneği yardımıyla sağlanan interaktif bir enstalasyon çalışması.
WIRED dergisi için düzenlenen interaktif reklamın yanında enstalasyon çalışması, kentte gerçekleşen bir yolculuk simülasyonu aracılığıyla Cisco teknolojilerini tanıtıyor.
“Internet of Everything Machine”
“Internet of Everything Machine” adını alan sergileme, bağlantılı bir kentte hayatın nasıl olduğunu gösteren interaktif bir enstalasyon çalışmasından oluşuyor.
Soyut olarak varlığından bahsedilen düzenlemeleri somut olarak bir araya getiren enstalasyon, Cisco’nun kentleri nasıl dönüştürebileceği konusunda fikir veriyor.
Ortaya çıkan çalışma, San Francisco merkezli Goodby Silverstein & Partners reklam ajansı, Psyop prodüksiyon şirketi ve tasarım stüdyosu GUILD işbirliğiyle gerçekleşti.
“The IoE Machine” oluşma süreci
Düzeneği yürütmek için popüler açık kaynak aracı nodejs, açık kaynak geliştirme aracı openFrameworks, RaspberryPi (kredi kartı boyutunda bir bilgisayar) ve Arduino’lara yer verildi.
Psyop, daha sonra gerçek zamanlı API’ler ile duvar arasındaki bağlantıyı sağladı. Böylelikle hava durumu, trafik ve kentin hareketliliğini sağlayan verileri belirlenen ekranlarda dinamik animasyonlar olarak görüntülemeyi başardı.
The IoE Machine çalışmasını şuradan görüntüleyebilir veya videoya ulaşmak için şuraya tıklayabilirsiniz.
İnteraktif WIRED reklamı
WIRED Connectivity yıllık dijital baskısında “Internet of Everything” hikâyesini anlatmak amacıyla Psyop, enstalasyon için tasarlanan aynı 3D boyutlu objeleri kullanarak bilgisayar destekli sürümünü oluşturdu.
Ekip daha sonra bir HTML framework geliştirdi. Böylelikle kullanıcıların belirlenen ana noktalarda videoyu durdurabilmelerini sağlıyor. Bu şekilde Cisco teknolojisinin kentleri Internet of Everything’e nasıl bağlantılı hale getirdiği daha yakından görülebiliyor.
Yorumlar