Sosyal medya kullanımı hayatımızda gündemde olmaya devam ettikçe, her geçen gün yeni fırsatlar yaratan markalar da bu platformların güçlü temsilcilerinden biri haline geldiler. Planlanan gönderilerin sosyal medya hesaplarında önemli yer teşkil ettiği bir gerçek. Yapılan paylaşımların yüklenip, paylaşımın ilerideki bir tarih ve saatte paylaşılmasına olanak sağlayan planlanmış gönderiler, sosyal medya hesap yöneticilerinin kurtarıcısı olmuş durumda.
Instagram’ın Business blogundan yapılan duyuruya göre, Instagram’da gönderi planlama özelliği şu an için sadece fotoğraf paylaşımı için çalışıyor. Reklamları kapsamayan özellik doğrudan uygulamaya eklenmeyecek. Bunun yerine Instagram API’si üzerinden zamanlama yapılabilecek. Instagram’ın bu imkanından faydalanmak için HootSuite, Sprout Social veya Facebook Pazarlama İş Ortağı ya da Instagram İş Ortağı gibi çalışan herhangi bir şirketten hizmet almak gerekiyor.
Instagram içeriğinin planlanması ve yayınlanması, 16 milyon Instagram kullanıcısının en çok istediği özellik oldu. Instagram’ın sunduğu yeni imkanla beraber, kolaylıkla birden fazla içerik ve Instagram hesabı yönetilebilecek.
Instagram’ın sunduğu önceden paylaşımları planlayabilme özelliği şu an için sadece işletme hesaplarında kullanılabilir durumda olsa da, güncellemenin kullanıcı profillerine de ilerleyen zamanlarda geleceği düşünülüyor. Önceden paylaşımları planlama gibi yöntemler en çok sosyal medya yöneticilerinin başvurduğu bir yöntem olarak düşünüldüğünde özelliğin öncelikle kurumlar için sunulması mantıklı bir adım olarak görülüyor.
Yorumlar