Skip to main content

150 milyonu aşkın kullanıcısıyla Instagram, içeriğini paraya çevirmede önemli bir adım atıyor.

Instagram, bugün (25 Ekim) reklamların nasıl görüneceğini bir görselle paylaştı. Sağ üst köşede ‘Sponsored’ ifadesi yer almasının dışında paylaşımların uygulamada görülen herhangi bir paylaşımdan farkı bulunmuyor. Blog paylaşımında Instagram, reklamlı paylaşımların önümüzdeki haftalarda uygulamada yerini alacağını duyurdu.

Facebook’un geçtiğimiz yıl Nisan ayında yaklaşık 1 milyar dolara satın aldığı Instagram, reklam içeriğine yer vermeye başlayarak; içeriğini paraya çevirmek konusunda önemli bir adım atacak.

Instagram ayrıca kullanıcıların paylaştığı fotoğraf ve videoların yine kendilerine ait olduğunu belirterek; reklamda paylaşılan fotoğraflar hakkında endişelenmemesi gerektiği üzerinde durdu. Bununla birlikte, Instagram en çok sorulan sorular bölümünde şirketin fotoğrafları reklam amaçlı kullanıma ilişkin herhangi planı olmadığına yer veriyor.

Wired’da yer alan haberde; hizmet kullanım şartları hatasından sonra fotoğraf paylaşım hizmeti, kullanıcılara daha açık tuttuğu iş planını paylaştığı belirtiliyor. Açıkladığı iş planının bir bölümü de kullanıcıların reklamları kendi hesap akışlarında nasıl göreceği oldu. Kullanım şartlarında ise kullanıcı fotoğraflarının reklam amaçlı kullanımına izin verildiği ifadesi bulunuyordu.

Instagram, 3 Ekim’de fotoğraf ve video reklamların önümüzdeki aylarda kullanılmaya başlayacağı bilgisini vermiş; ancak zamanlama ile ilgili kesin bilgi paylaşılmamıştı.