Skip to main content

Instagram, Salı günü yaptığı açıklamada, şirketin Mart ayından itibaren içerik oluşturucuların canlı yayınlarda ürünleri etiketlemesine artık izin vermeyeceğini duyurdu.

Instagram, bir ay kadar önce uygulamadaki “Mağaza” sekmesinin kaldırılacağını söylemişti. Dün yeni bir açıklama yapan şirket, bir Instagram destek sayfasında “16 Mart 2023’ten itibaren artık Instagram’daki canlı yayınlarda ürünleri etiketleyemeyeceksiniz. Bu değişiklik, kullanıcılarımıza en fazla değeri sağlayan ürünlere ve özelliklere odaklanmamıza yardımcı olacak” diye yazdı.

Bu değişikliğin Instagram’daki alışveriş deneyimini etkilemeyeceğini ve işletme hesaplarının profil sayfaları üzerinden ürün satmaya devam edebileceğini ifade eden Instagram açıklamasında “Akış, hikâyeler, Reels, reklamlar ve daha fazlasında insanlar ve işletmeler için alışveriş deneyimlerine yatırım yapmaya devam ederken, mağazanızı Instagram’da kurup işletmeye devam edebileceksiniz” diye belirtti.

Kaynak: Instagram is getting rid of live shopping – The Verge