IAB Türkiye’nin dijital sektörün nabzını ölçmek için 2010 yılından bu yana gerçekleştirdiği İnternet Ölçümleme Araştırması’nın üçüncü dönem ortağı Gemius-Nielsen konsorsiyumu oldu. İlk duyurusu 6 Ocak’ta yapılan sunuma davet edilen 4 firmanın teklifleri IAB Türkiye Teknik Yürütme Kurulu ve Yönetim Kurulu üyeleri tarafından titiz bir çalışmayla değerlendirildi. Değerlendirme sırasında öncelikle metodolojik yaklaşım ve teknik yeterlilik irdelendi, firmalar bu özellikleriyle puanlandı. 2019 yılının sonuna kadar Gemius-Nielsen konsorsiyumu ile ilerleme kararı alındı. Bu kararda özellikle 2017’nin ilk çeyreğinde günlük raporlamaya geçilebilecek olması etkili oldu. IAB Türkiye yetkilileri internet gibi hızlı bir mecranın günlük bazda ölçümlenmesinin, medya planlama ve optimizasyon açısından çok değerli olduğuna vurgu yaptı.
IAB Türkiye internet ölçümleme araştırması Gemius-Nielsen Konsorsiyumuna emanet
Yorumlar