Skip to main content

Digital Age Summit 2017 konuşmacılarından Mark Mullen, Atom Bank’in hikâyesini ve geleceğin bankacılığını anlattı.

Atom Bank hakkında bilgi sahibi olmayan okurlarımız için, bankayı ve verdiğiniz hizmetleri kısaca anlatabilir misiniz?

Atom, Birleşik Krallık’ın Kuzey Doğu İngiltere bölgesinin Durham şehrinde kurulan yeni bir banka. Faaliyete 2016 yılında başladı, bugün ise müşterilerinin birikimlerini değerlendirmeye yönelik alternatifler, iş kredisi ve konut kredisi gibi alanlarda hizmet veriyor. Atom, bankacılık hizmetlerinin müşteriye ulaştırılmasını biyometrik güvenlik, gerçek zamanlı kimlik saptama ve doğrulama gibi birçok yenilikçi özelliği bünyesinde barındıran bir app aracılığıyla sağlıyor. Bu yılın ilerleyen aylarında stratejisinin ikinci aşamasını duyuracak ve açık bankacılık çözümleri sunmaya başlayacak.

Bu kısa sürede müşteri sayınız ne kadar oldu? Müşteri profiliniz nasıl? Çoğunlukla daha genç insanlar mı tercih ediyor Atom’u? 

Şu an 20 binin üstünde müşterimiz bulunuyor. Ev kredisi ve ticari işlemler alanlarındaki büyüme stratejimiz için ihtiyacımızı karşılayabilen bir rakam bu. Müşteri profiline gelirsek; tasarruf sahipleri kendisine “genç” diyebilecek yaşta insanlar değil, ancak yaşları app temelli bir bankayı seçmelerine engel olmayan kişiler, diyebiliriz. Tahmin edileceği üzere, farklı ürünler değişik yaş aralıklarına hitap ediyor. Sonuçta gençler-ileri yaştakiler, tasarruf sahipleri-kredi kullanıcıları, iş yerleri-bireysel müşteriler oransal olarak belli bir dengeyi tutturuyor. Böylece, bankamız daha kalıcı ve başarılı olmayı garantiliyor. Atom olarak, mobil bankacılığın herkes için olduğunu düşünüyoruz.

Sadece app üzerinden hizmet veren Atom Bank, bankacılığın dönüşümünde bir öncü veya rol-model olabilir mi?  

Bu soruyu diğer bankalar yanıtlasa daha iyi olur herhalde. Biz inandığımız şeyi yapıyoruz. İyi ürünler, iyi bir müşteri deneyimi sunabilmek, şeffaf ve açık bir anlayışla hizmet edebilmek için çok çalışıyoruz.  Biz başarırsak, diğerleri de peşimizden gelecektir. Ama biz her zaman yaptığımız işi yapmayı sürdüreceğiz. Sektörümüz daha fazla ve daha nitelikli rekabete ihtiyaç duyuyor. O halde, hem Atom hem de diğer bankalar için kat edecek daha çok yol var.

Bankacılığın geleceği hakkında öngörüleriniz neler?

Büyük bankalar senelerdir stratejilerine, teknolojilerine ve müşterilere sundukları hizmetlere yeterince yatırım yapmıyor. Çoğu kazançları üzerinden büyüme sergiliyor. Ayrıca, kültürel ve teknolojik açıdan yıllardır süregiden karmaşık yapıları var. Ve bu yapıların neden olduğu zorluğu aşmak için ellerinden geldiğince hızlı çalışıyorlar. Bu durum, aynı zamanda verimsizlik ve zaman kaybına, hem de çok fazla zaman kaybına neden oluyor. Atom Bank olarak biz bu zamanı, daha sağlam stratejiler kurmak, daha iyi bir iş kültürü oluşturmak, en son teknolojileri sunmak ve app’ler yardımıyla dağıtım kanallarını daha iyi kullanmak gibi, kendi lehimize adımlar için kullanıyoruz. Bu sektörün yarını ancak; bugünün bankacılığı unutulmadan yenilenmeye devam edilirse ve bankalar kendi kendilerini dönüştürmeye devam ederlerse daha iyi olabilir.

Digital Age Summit 2017’de gerçekleştireceğiniz sunumda bize nelerden söz edeceksiniz?

Bu etkinliğe katıldığım için çok mutluyum ve bu fırsatı Atom’un hikâyesini paylaşmak için kullanacağım. Konuşmamın bir bölümünde iş modellerine değineceğim. Yeniliklerin çoğu hızla kopyalanabilir, ancak onların alt yapısını oluşturan iş modelleri ve kültürlerini taklit etmek o kadar kolay değildir. Atom’un beni en çok motive eden özelliği de bu zaten. Elbette, son kararı verecek olan müşteridir. Müşteri her zaman haklıdır!