Skip to main content

Mayıs 2015 itibariyle Radyo Dinleyici Ölçümü Araştırması’nın sekizincisi gerçekleşti

URYAD ve Nielsen’in gerçekleştirdiği “Radyo Dinleyici Ölçümü Araştırması”nın Mayıs 2015 sonuçları açıklandı.

Araştırma sonuçlarına göre; radyo, hem eğlenme hem bilgi edinme hem yeni şeyler keşfetmek için tercih ediliyor. Birey ve tüketici olarak dinlenmesinin dışında bulunulan ortamda çalınan radyo dinlendiği ortaya çıkıyor.

Araştırma sonuçlarından ön plana çıkanlar:

  • Türkiye’de erkekler radyoyu en fazla sabah 7-10, kadınlar 12-15 saatleri arasında dinliyor.
  • Radyo dinlerken en az yarım saat dinleyenlerin oranı yüzde 87,2 ile açık ara farkla öne çıkıyor.
  • Radyonun en çok dinlenme nedenleri sırasıyla dinlenme-zaman geçirmek, eğlenmek, bilgi edinmek, yeni müzikler keşfetmek ve bulunduğumuz ortamda bir başkası dinlediği için olarak ön plana çıkıyor.

Fotoğraf: Flickr kullanıcısı Museokeskus Vapriikki