Skip to main content

Dijital reklamda tedarik zincirinin şeffaflaşması için yeni bir işbirliğine gidiliyor.

2017’de küresel ölçekte 209 milyar dolarlık yatırımla televizyonu geride bırakan dijital reklam endüstrisi, sürdürülebilir büyüme için küresel ölçekte önlem alıyor. IAB Türkiye, Reklamcılar Derneği ve Reklamverenler Derneği’nin girişimiyle kurulan Dijitalde Güvenli Reklam Platformu (GÜR)  Trustworthy Accountability Group (TAG) ile işbirliğine gidiyor.

26 Eylül’de Divan Oteli’nde gerçekleştirilen lansman toplantısında GÜR Yönetim Kurulu Başkanı Ahmet Pura TAG’le başlatılan işbirliğinin önemini vurguladı ve “Şeffaflık, reklamın görülebilirliği, marka güvenliği, sahtecilik ve veriye erişim konularında endişeliyiz. Aynı zamanda ölçümleme de en önemli konularımızdan. 2010’da bu yola çıkarken de önemliydi, şimdi de önemli. Biz tüm bunları konuşurken ölçümlemeden maalesef son dönemde kaçınanlar olduğunu görüyorum. Bütün bunlar güvenle yatırım yapmamız açısından kritik öneme sahip. Bugün TAG’le ilgili toplandık ancak bu vesileyle biz reklamverenler için tüm mecralardaki ölçümlemenin önemini vurguluyor ve dijital ölçümlemeden çıkanları geri dönmeye davet ediyorum” dedi.

TAG Küresel Angajman ve Operasyonlar Birimi Başkan Yardımcısı Nick Stringer ise, “TAG olarak, güçlü bir liderlik iradesi ortaya koyan GÜR’le işbirliği yapmaktan çok memnunuz. Bu adım dünya ölçeğinde daha şeffaf, kriminal faaliyetlerden arınmış bir dijital pazarlama iletişimi ekosistemine doğru giden önemli bir ilerlemedir. İşbirliğimiz hem Türk firmaları hem de Türkiye’de faaliyet gösteren yabancı yatırımcılar için yararlı olacaktır” ifadesini kullandı.