İŞ DÜNYASI

Burcu Şahin | 22.09.2020 - 16:00

Günsan ile elektrikçilere özel online platformu GEP CLUB’ı konuştuk

Günsan Elektrik Pazarlama Direktörü Alişan Çapan ile Günsan'ın dijital dönüşümünü ve geliştirdiği online ödüllendirme platformu GEP CLUB'ı konuştuk.

Alçak gerilim tesisatı ekipmanları sektörünün öncü şirketlerinden Günsan Elektrik, B2B bir şirket olarak Türkiye çapında elektrikçileri ve tüm iş ortaklarını buluşturduğu avantajlı online platformu GEP CLUB uygulamasını başlattı. Temmuz ayında lansmanı yapılan GEP CLUB, elektrikçilerin Günsan ürünlerine ve kampanyalarına, e-öğrenimlerine ve teknik kaynaklara kolaylıkla ulaşmasını sağlayan bir platform olarak öne çıkıyor. Günsan Elektrik Pazarlama Direktörü Alişan Çapan ile Günsan’ın dijital dönüşümünü ve geliştirdiği online ödüllendirme platformu GEP CLUB‘ı konuştuk.

Günsan Elektrik’in geçmişten günümüze uzanan yolcuğunu sizden dinleyelim…

Günsan, 1982 yılında anahtar priz ve elektrik aksesuarları imalatı yapmak üzere kuruldu. Değişen ihtiyaçlara, beklentilere ve trendlere uygun yenilikçi ürünler geliştirerek elektrik sektöründe farklı kulvarlar açıyoruz. İnovasyona yaklaşımımızla sektörümüzde de Ar-Ge’ye en fazla pay ayıran şirketiz. Pazarın geleneksel yapısını değiştiren, kişiselleştirilebilir, farklı yaşam alanlarında herkes için kullanımı kolay, güvenli ve estetik elektrik ürünleri üretiyoruz. 17 bin parçalık ürün portföyümüz var. Sürekli güncellediğimiz ve çeşitlendirdiğimiz portföyümüzü hem ülke içine hem de dünyada 50’den fazla ülkeye ulaştırıyoruz.

35 yılı aşkın süredir sektöründe öncü firmalardan birisiniz. Özellikle son 10 yıl içinde yaşanan dijital dönüşüm sektörünüzü nasıl etkiledi? Bu bağlamda gündeminizdeki en sıcak başlıklar neler?

Dijitalleşme her sektörü etkilediği gibi bizim sektörümüzü de dönüştürüyor. Dijitalleşme ile birlikte ihtiyaçlar ve talepler de değişiyor. Artık “akıllı” ürünler dönemini yaşıyoruz. Ev ve iş yerlerimizde akıllı, teknolojinin getirdiği kolaylıkları sunan, kişiselleştirilebilen ürünleri tercih ediyoruz. Aynı tercihler elektrik ürünleri için de geçerli. İnovasyon, teknoloji ve Ar-Ge günümüzde farklılaşmayı sağlayan en önemli unsurlar. Günsan Elektrik olarak ürünlerimizi sürekli değişen ihtiyaç ve beklentilere göre şekillendiriyoruz. Pazarda fark yaratan kişileştirilebilir ve özgün ürünler üretiyoruz, farklı kullanım ihtiyaçlarını karşılayabiliyoruz. Bunu da inovasyona verdiğimiz öneme borçluyuz.

Dijitalleşme e-ticaret kanallarına olan yönelimi de günden güne artırıyor. Bu yönelim pandemi dönemi rekor seviyelere ulaştı. E-ticaret kanallarına yatırım yapan firmalar bu durumu fırsata çevirebildi. Biz de uzun zamandır e-ticaret kanalımıza yatırım yapmaya devam ediyoruz.

Dijitalleşmeyle bağlantılı olarak gündemimizdeki en sıcak başlık GEP Clup platformumuz. Geçtiğimiz aylarda sektörümüzde ilk olan elektrikçilere yönelik GEP Club uygulamasını hayata geçirdik. GEP Club, dijitalleşmenin hızla önem kazandığı günümüzde iş ortaklarımızla iletişimimizi ve etkileşimimizi artıracağımız, dijitalleşmenin olanaklarından hep beraber faydalanabileceğimiz bir platform olarak hizmet vermeye başladı.

Geçtiğimiz temmuz ayında Günsan Elektrik, elektrikçiler için online ödüllendirme platformu GEP CLUB’ı hayata geçirdi. Bu programı oluştururken hangi iç görüyle yola çıktınız?

GEP CLUB uzun zamandır üzerinde titizlikle çalıştığımız bir projemizdi. Bugüne dek Türkiye’nin dört bir yanında düzenlediğimiz seminerlerimizde elektrikçi iş ortaklarımızla bir araya geldik. Karşılıklı bilgi alışverişi yaptık, ürünlerimizi anlattık. Bu tecrübemizi dijital platforma da aktararak, desteğimizi her kanalda sunma isteğimizle yola çıktık.

Elektrikçiler bizim iş ortaklarımız. Sektörümüzde değer zincirinin son halkası olan iş ortaklarımızla dijitalleşmenin yarattığı fırsatları değerlendirerek işbirliğimizi artırmayı hedefledik. Onların iş süreçlerine katkı sağlamak, bilgi ve deneyim paylaşımı ile sektörümüzü de geliştirmeyi amaçlıyoruz.

Bize, son günlerde adını sıkça duymaya başladığımız “big data”yı da takip etme fırsatı sunacak bu sistem sayesinde, pazardaki trendleri çok daha iyi analiz ederek, satış noktalarından gelen bilgilerle harmanlayıp, iş ortaklarımıza katma değer yaratabilecek veri ve fırsatları da paylaşmak istiyoruz.

GEP CLUB’ın sunduğu hizmetler arasında özellikle üyelerine sunduğu eğitim içerikleri dikkat çekiyor. Bu içerikler başta olmak üzere, platformun temel ayrıcalıkları ve fark yaratan yanları neler? Sistem nasıl çalışıyor?

GEP CLUB platformu kullanıcı dostu bir sisteme sahip. Sisteme www.gepclub.com adresinden veya cep telefonuna Biggymobil uygulamasını indirerek ücretsiz üye olunabiliyor. Elektrikçiler, Günsan ürünlerine ve kampanyalarına, e-öğrenimlerine ve işleri için gerekli teknik kaynaklara kolaylıkla ulaşabiliyor. Ayrıca Günsan onaylı iş ortaklarından satın aldıkları her ürünle puan kazanarak, alışverişlerini fırsata dönüştürebiliyorlar. Puanlarını anında farklı kategorilerde binlerce ürün arasında hediye olarak değerlendirebilirler.

Ayrıca Günsan olarak platformda bizim de iş ortaklarımız için sürprizlerimiz oluyor. GEP CLUB ile sadece elektrikçilerimiz değil iş ortaklarımız bayi ve alt bayiler de kazanıyor.

GEP CLUB üyesi olan elektrikçiler online eğitimlerimize katılarak, zengin içerikli montaj ve teknik bilgi videolarını izleyerek de mesleki bilgilerini güçlendirme fırsatı yakalıyorlar. E-öğrenim bu platformda ayrıca önemli bir yere sahip çünkü bunca yıla dayanan tecrübemizi ve uzmanlığımızı iş ortaklarımızla da paylaşmak istiyoruz.

GEP Club’ı hayata geçirirken dünyadan örnek aldığınız modeller oldu mu?

Ödüllendirme programları daha çok B2C iş modeli uygulayan firmalar tarafından aktif olarak kullanılıyor. Biz de bu sistemi nasıl uygulayabileceğimiz konusunda bu modeli başarıyla uygulayan markaları kendimize benchmark aldık ve sektörün tüm oyuncularını bir araya getirmek için tüm elektrikçilere açık bir uygulamaya dönüştürdük.

 Şu ana dek ülke genelinde kaç iş ortağı GEP CLUB’a katıldı? Ve bir yıl içinde beklediğiniz sayı nedir?

GEP CLUB’ı kısa bir süre önce devreye almamıza rağmen kısa sürede çok olumlu geri bildirimler aldık ve beklentimizin üzerinde üyelik sayısına ulaştık. Hedefimiz 3 yıl içinde Türkiye’deki elektrikçilerin en az yarısına, ilerleyen süreçte ise tamamına ulaşmak olacak.

GEP Club’ın önümüzdeki dönem konsantrasyonu ne olacak? Hedefleriniz neler?

GEP CLUB platformu, hızla dijitalleşen dünyada sektörümüz için de bir ilk. GEP CLUB uygulamamızı ilk olarak Prof. Dr. Özgür Demirtaş’ın konuk olduğu bir webinar semineriyle bayilerimize tanıttık. O günden bugüne geçen kısa süre zarfında birlikte epey yol aldık. Sistemimizi geliştirmeye ve yeniliklerle zenginleştirmeye devam edeceğiz. Hedefimiz, daha fazla elektrikçiye ulaşarak aramızdaki sinerjiyi dijital ortamda güçlendirmek ve elektrikçilerimizin iş süreçlerinde katma değer yaratmak.