GlaxoSmithKline (GSK), 2022 yılının ortalarında şirket bünyesinden ayrılarak bağımsız bir şirket olarak yoluna devam edecek olan Tüketici Sağlığı iş biriminin, sağlık anlamına gelen eski İngilizce bir kelime olan “hale” ve güç ile ilişkilendirilen “leon” kelimelerinden ilham alınarak, Haleon adını alacağını duyurdu. Dünya çapında 100’den fazla pazarda konumlandırılacak olan şirketin yeni marka kimliği çalışanlar, sağlık profesyonelleri ve tüketicilerden elde edilen içgörüler doğrultusunda oluşturuldu.
Sensodyne, Centrum, Otrivin ve Voltaren markalarından oluşan dünya standartlarında bir ürün portföyüne sahip olacak olan Haleon’ın ortaya çıkış hikayesi, Novartis ve Pfizer’ın tüketici sağlığı ürün portföylerinin entegrasyonları da dahil olmak üzere, GSK Tüketici Sağlığı iş biriminin son 8 yılda gerçekleştirdiği bir dizi başarılı yatırım ve stratejik değişikliklere kadar uzanıyor. Şirket, yıllık yaklaşık 10 milyar sterlinlik satış elde eden, tüketici sağlığı odaklı ve son derece değerli global bir şirket olarak yoluna devam edecek.
Haleon CEO’su Brian McNamara, “Haleon’ı dünyaya tanıtmak yeni ve bağımsız bir şirket olma yolculuğumuzdaki ilk adım. İsmimizin temeli, insan sağlığı için her geçen gün daha iyiyi sunabilmek ve tüketici sağlığı alanında dünya lideri bir şirket olma amacımıza dayanıyor. Haleon markasını 2022 yılının ortasına kadar tüm pazara duyurmak istiyoruz ve bu noktada emin adımlarla ilerliyoruz. Şubat ayının sonunda gerçekleşecek Capital Markets Day organizasyonumuz kapsamında yatırımcıları ve analistleri bu konuyla ilgili daha fazla bilgilendirmek için sabırsızlanıyoruz” dedi.
GSK CEO’su Emma Walmsley ise, “Haleon, bütünüyle insan sağlığına adanmış bu eşsiz yapıyı inşa edebilmek amacıyla birçok değerli insanın yıllarca süren sıkı çalışmasıyla hayata geçiyor. Güçlü büyüme beklentileriyle dünya genelinde insan sağlığı ve refahını iyileştirme konusunda önemli bir potansiyele sahip olan Haleon, bu bağımsızlık yolculuğuyla GSK hissedarları için de önemli bir değerin kilidini açacak” ifadelerini kullandı.
Yorumlar