Growth hacking adından da anlaşılacağı gibi büyüme ve gelişme ile ilgilidir. İlk olarak internet girişimlerinin büyümesi için kullanılmaya başlanan bu yöntem artık büyük şirketler tarafından da talep görmeye başladı. Growth hacking’i iş süreçlerine başarıyla adapte etmiş modellere gelin birlikte bakalım.
Airbnb
2014 yılı itibariyle 10 milyon ziyaretçi, 550 bin emlak kapasitesine ulaşan Airbnb sitesi 10 milyar dolarlık değeriyle dünyaca ünlü bir marka. Aslında 2007 yılında site tasarımcıları Brian Chesky ve Joe Gebbia’nın ev kiralarını ödeyecek paraları yoktu. O tarihte şehirde bir tasarım konferansı düzenleniyordu ve otellerde yeterli kapasite yoktu. Basit bir internet sitesi tasarlayan ikili, siteye evin fotoğraflarını koydu ve ev yapımı kahvaltı verileceğini duyurdu. Bu site onlara kişi başı 80 dolara ilk 3 kiracısını kazandırdı. Yapının Önceden oluşturulmuş 2 taraflı bir platformun üzerinde olması ve Yaratılan binlerce gmail adres listesi ile gerisi çorap söküğü gibi geldi.
Yorumlar