Ocak 2020’de 2022’ye kadar çerezsiz bir dünyaya geçiş yapma sözü veren Google, 2023’ün ikinci yarısında çerezleri kaldıracağını söylemiş, 4 Ocak 2024’ten itibaren Chrome kullanıcılarının yüzde 1’i, yani yaklaşık 30 milyon kişi için üçüncü taraf çerezleri varsayılan olarak kapatacağını duyurmuştu, son olarak da bu plan 2025’e kadar ertelenmişti. Ancak teknoloji devi bu planından vazgeçti.
Yıllarca süren test, planlama ve gecikmelerden sonra Google, Safari ve Firefox’un halihazırda yaptığı gibi üçüncü taraf çerez izlemeyi varsayılan olarak kapatma planını iptal etti.
Reklamverenlerden gelen geri bildirimler, çerezlerin kaldırılmasının reklamları kişiselleştirme yeteneğini azaltacağı ve Google’ın kullanıcı verilerine aşırı bağımlı olacağı endişelerini içeriyordu. Google’ın Privacy Sendbox girişiminin Başkan Yardımcısı Anthony Chavez tarafından kaleme alınan yazıya göre, kararın alınmasında bu geribildirimler etkili oldu.
Chavez, “Üçüncü taraf çerezlerini kullanımdan kaldırmak yerine, insanların web taramalarında geçerli olan bilinçli bir tercih yapmalarını sağlayan ve bu tercihi istedikleri zaman ayarlayabilecekleri yeni bir Chrome deneyimi sunacağız. Bu yeni yolu düzenleyicilerle görüşüyoruz ve bunu hayata geçirirken sektörle işbirliği yapmayı sürdüreceğiz” diye belirtiyor.
Google, ayrıca gizli modda IP Koruması gibi ek gizlilik kontrolleri sunmayı planlıyor.
Kaynak: Google’s plan to turn off third-party cookies in Chrome is dying – The Verge
Yorumlar