Google’ın Deconstructor of Fun ile işbirliği yaparak Türkiye’de ikinci kez gerçekleştirdiği İstanbul Mobil Oyun Etkinliği, ülkemizde de her geçen gün büyüyen bir pazar haline gelen mobil oyun dünyasının dününü, bugününü ve yarınını mercek altına aldı.
Mobil oyun dünyasının nabzını tutan İstanbul Mobil Oyun Etkinliği, 12 oturum ve 20 konuşmacıyla oyun ekosisteminin önemli isimlerini bir araya getirdi. Google ve Deconstructor of Fun birlikteliğiyle gerçekleşen etkinlik, gün boyunca oyun dünyasının yeni gelişmelerini ve merak edilenlerini odağına aldı. Türkiye’den ve 50 farklı ülkeden 600’ün üzerinde davetlinin katıldığı, 800’den fazla kişinin de çevrimiçi takip ettiği etkinlikte aralarında Deconstructor of Fun ve Savage Game Studios Kurucusu Michail Katkoff, Savage Games Genel Müdürü Sophie Vo, Eric Kress, Matej Lancaric, Kim Nordström, Javier Barnes, Alpagut Çilingir, Josh Willner, Katie Funk, Varun Khanna ve Pasha Nahass gibi sektörün önde gelen isimleri konuşmacı olarak yer aldı.
Etkinliğin moderatörlüğünü ve açılış konuşmasını gerçekleştiren Deconstructor of Fun ve ve Savage Game Studios Kurucusu Michail Katkoff ve Savage Games Genel Müdürü Sophie Vo, meydana gelen depremler nedeniyle tüm Türkiye’ye başsağlığı ve geçmiş olsun dileklerini ileterek ve yaşanan felakette hayatını kaybedenleri anarak etkinliğin açılışını yaptı. Açılış konuşmasında ikinci kez İstanbul’da gerçekleşen İstanbul Mobil Oyun Etkinliği’nin önümüzdeki yıl da devam ederek geleneksel bir etkinliğe dönüşmesini umduğunu söyleyen Katkoff, etkinlikte dünyanın dört bir yanından katılımcı olduğunu vurguladı ve İstanbul’un oyun dünyası için öneminin altını bir kez daha çizdi.
“Türkiye oyun dünyası yatırımlarında 333 milyon dolarla Avrupa’da birinci sırada”
Değişen ekosistemde oyun dünyası üzerine konuşma yapan Google Türkiye Perakende ve Teknoloji Sektör Lideri Alpagut Çilingir, Türkiye’nin oyun şirketleri için uluslararası bir merkez olma yolunda ilerlediğini söyledi. Türkiye’nin oyun ekosistemine yapılan yatırımlarda 333 milyon dolarla Avrupa’da birinci sırada olduğunu belirtirken, toplam girişimcilik ekosistemi yatırımlarındaysa Avrupa’da 4. sırada yer aldığını söyledi. Mobil oyun dünyasının değişen dinamikleriyle ilgiliyse Çilingir şu açıklamalarda bulundu: “Mobil oyun dünyası pazarı ilk kez bu yıl düşüşe geçti. Bu durum dünyanın her yerinde benzer bir ivme gösteriyor. Ancak yine de mobil oyunların ve oyuncuların sayısı her geçen gün artmaya devam ediyor. Dünya çapında 120 milyonun üzerinde mobil oyuncu bulunuyor. Böyle bir ekosistemde başarılı olmanın yoluysa dirençli olmaktan, oyun türünde çeşitlilik yaratmaktan, marka gücüne odaklanmaktan ve gelir modelini çeşitlendirebilmekten geçiyor. Google Türkiye olarak biz de gerçekleştirdiğimiz Oyun ve Uygulama Akademisi, Oyun ve Girişimcilik programlarımız, Yetenek Geliştirme Bootcamp’larımız ve bu alandaki projelerimizle birlikte ülkemizin potansiyeline ulaşması ve uluslararası başarı öyküleri oluşturabilmesi için desteklerimizi sürdürüyoruz.”
“Mobil oyun sektörünün geleceği sürdürülebilir büyümeyi yakalamaktan geçiyor”
İstanbul Mobil Oyun Etkinliği’nde; sektöre dair içgörüler, mobil oyun dünyasının değişen dinamikleri ve geleceğe dair öngörüler paylaşıldı. Konuşmacılar tarafından oyun dünyasının bugünkü dinamiklerine değinilirken, sürekli değişen ortamda sektör oyuncularının ne gibi önlemler alabileceği ve dikkat etmeleri gereken konular da konuşuldu.
Gizlilik ve ölçümleme konularında Google’ın rolünü ve çalışmalarını anlatan Google Uygulama Reklamları Gizliliği ve Ölçümü Global Ürün Lideri Josh Willner konuşmasında kullanıcı verilerinin gizliliği ve güvenliğinin öneminin altını çizdi.
Google Global Mobil Uygulama Reklamları Ürün Lideri Varun Khanna yapay zekâ ile harmanlanmış kampanyaların sürdürülebilir büyüme noktasındaki önemine değinirken, Google Global Oyun Sektörü Ürün Lideri Katie Funk ise geliştiricilerin mobil oyuncuların ilgisini canlı tutmak için yararlanabileceği Google araçlarından bahsetti.
Google Uygulama Reklamları Ürün Müdürü Pasha Nahass ise 2021 verilerine göre mobil oyun sektörü gelirlerinin bilgisayar ve konsol oyunlarıyla kıyaslandığında bir önceki yıla göre yüzde 4.4 artışla toplam pazarın 90.7 milyar dolarlık kısmını elinde bulundurarak pazardaki en yüksek paya sahip durumda olduğu söyledi. Nahass’ın paylaştığı verilere göre akıllı telefon kullanıcıları telefonlarına indirdikleri uygulamaların yüzde 75’inin varlığını bile unuturken, uygulamaların yalnızca yüzde 37’sini uygulamayı indirdikten 1 hafta sonra kullanmaya devam ediyor.
Yorumlar