Google, Google Mine’ı test ediyor. Google+’ın bir yan ürünü olan Google Mine, kişisel nesnelerin paylaşılmasına imkan tanıyor.
Google, kullanıcıların sahip olduklarını takip ettiği, paylaştığı bir Google+ hizmetini test ediyor.
‘Google Operating System’ blogunda; bu hizmetin adının ‘Google Mine’olduğuna yer verildi. Informationweek sitesinde yer alan haberde bu adın şirketin veri toplamaya olan ilgisini simgelediğinden bahsediliyor.
Google Mine, kullanıcıların sahip olduklarını arkadaşlarıyla paylaşmasına ve arkadaşlarının paylaştıklarını takip etmesini sağlıyor. Google+ üzerinde kurulan ağlarda paylaşılanların kontrolünde yardımcı oluyor. Ayrıca bu paylaşılanlar üzerinde bir değerlendirmeye, fotoğraf yüklemesine ve güncelleme paylaşımına imkan tanıyor.
Informationweek.com’da yer alan habere göre; bu hizmetin adı, göründüğünden daha fazlasını temsil ediyor. Google Mine’a sağlanan bilginin artık kullanıcıdan çıktığı ve Google’ın kendi veri merkezinde kullanılmak üzere depolandığından bahsediliyor.
Google’ın kullanıcı verisini kullandığı alanlar
Aslında bu kullanıcı verilerinin istismar edildiği tablo Google’ın daha önceden kullanmış olduğu bir düzeni temsil ediyor. Google’ın PageRank algoritması web linki oluşturmasını sağladı. Ve böylelikle arama motorundan daha iyi sonuçlar elde edildi. YouTube hizmeti ise diğer kullanıcıların oluşturdukları telifli içerikleriyle ön plana çıkarak ve üretimlerinde bu hizmeti kullanmalarına izin vererek içerik üretenlerin desteğini aldı. Google+ sosyal ağı, kullanıcıların tuş hareketiyle Google’ın yine para kazanabileceği bir platforma dönüşmüş oldu.
Ancak Google Mine ile Google, gerçek dünya ile bağlantılı etkileşimler ve nesneler ile kendi veri madenciliği hizmetini yeni bir alana çevirmek istiyor. Doğrudan internet adreslenebilirliğinden ziyade Her şeyin internetini (Internet of Things) oluşturmayı planlıyor.
Google, bu yeni hizmeti ile kullanıcıların kendi aralarında eşya değiş tokuşu yapabildiği ve ödünç alabildiği bir ortam yaratmayı amaçlıyor. Hizmet sayesinde kullanıcılar eşyalarına ‘ödünç verildi’, ‘bağışlandı’, ‘geri alındı’ ya da ‘kayboldu’ gibi etiketler kullanılabilecek.
Kısaca, şirket herhangi birine ödeme yapılmadan oluşturulan içerikten para kazanmak istiyor. Google, Facebook veya diğer sosyal ağ hizmetlerinin kullanıcıları paylaşmaya davet ettiğinde aslında onlar ücretsiz servislerinin karşılığında kullanıcıların verilerini istiyorlar.
Yorumlar