Skip to main content

Google, kripto ve ICO’lar olarak adlandırılan paraların reklamlarını yasaklayacağını duyurdu.

Google, Haziran ayından itibaren  ICO (Initial Coin Offering) ve kripto paraları teşvik eden reklamları yasaklamaya başlayacağını duyurdu. Google yaptığı bu hamleyi diğer riskli finansal ürünleri yasaklama politikasının bir parçası olarak açıkladı. Düzenleme kripto para ve ilgili içeriklerin gösterilmeyeceğini belirtiyor.

Şu anda Google’da ‘Bitcoin’ sorgusu yapıldığında arama sonuçlarının en başında kripto para satın almanızı sağlayan reklamlar çıkıyor. Google’ın yeni düzenlemesiyle bu sistem tamamen değişecek.

Facebook da geçtiğimiz aylarda  kripto para, ikili yatırım ve ICO’lar ile ilgili reklamların sıklıkla yanıltıcı veya aldatıcı uygulamalarla ilişkilendirildiğini ifade ederek kripto para ve ICO reklamlarını yasaklama kararı almıştı.

Google, yayınladığı blog gönderisinde 2017’de şirket politikasını ihlal ettiği gerekçesiyle 3,2 milyardan fazla reklamı engellediklerini belirtti. Google’ın kararının ardından Bitcoin’in değeri, yaklaşık yüzde 2 düştü. Rakip sanal para birimleri Ripple ve Ether de değer kaybına uğradı. Google, kripto para reklamlarını Haziran ayı itibarıyla engelleyecek.