Google, çevrimiçi reklamlarını kişilerin satın alma alışkanlıklarını öğrenmek için milyarlarca kredi ve banka kartını izlemeyi planlıyor. Google, yeni ürünü Google Attribution aracılığı ile çevrimiçi reklamlardan türetilen fiziksel satışları dikkat çekici hale getirmeyi amaçlıyor. ABD’deki kredi kartı ve bankamatik kartlarının yaklaşık % 70’inin takip edilebileceği belirtiliyor. Hâlihazırda verilerini elde ettiği AdWords, Google Analytics ve DoubleClick Search gibi platformlara sahip Google, arama geçmişi ve coğrafi konum bilgilerini de kullanarak online reklamların offline dünyadaki etkisini de gözlemliyor.
Google’ın reklam etkinliğini ölçmek için kredi kartlarını kullanma hamlesi gizliliğe bir darbe olarak yorumlandı. Firma takip sisteminin nasıl çalıştığı ile ilgili detay vermedi, bireysel olarak tanımlanan kredi kartı verilerine nasıl ulaşmayı planladığını önümüzdeki günlerde göreceğiz.
Konuyla ilgili Google’dan gelen açıklama şöyle;
Çift-Şifreleme Teknolojisi hakkında
“Söz konusu ürünle ilgili konsept bundan yıllar önce geliştirilmiş olmakla birlikte, kullanıcı mahremiyeti ile ilgili son derece katı gerekliliklerimizi karşılayacak bir çözüm geliştirmemiz yıllarca sürdü. Bunu başarabilmek için; kullanıcıların bilgilerinin özel, güvenli ve anonim kalmasını garantileyen yepyeni ve özel bir şifreleme teknolojisi geliştirdik.”
Kredi kartı ve banka kartı verisi hakkında
“Google’ın bu ürün kapsamında partnerler üzerinden kullanıcıya ait tanımlanabilir kredi ve banka kartı verilerine erişimi bulunmamaktadır. Partnerler tarafından paylaşılan tüm veriler kullanıcı mahremiyetini sağlamak amacıyla toplu hale getirilerek anonimleştirilmektedir. Yalnızca, Web ve Uygulama aktivitelerinin Google hesaplarıyla ilişkilendirilmesine izin veren kullanıcıların reklam tıklama bilgilerini kullanmaktayız.”
Yorumlar