Skip to main content

Wordstream.com’a göre, Google 2011 yılında elde ettiği 37,9 milyar dolarlık gelirinin yüzde 96’sını reklamdan kazandı. Google reklamlarına en çok para harcayan sektörlerin başında ise finans ve sigortacılık geliyor. 2011 yılında…

Wordstream.com’a göre, Google 2011 yılında elde ettiği 37,9 milyar dolarlık gelirinin yüzde 96’sını reklamdan kazandı.

Google reklamlarına en çok para harcayan sektörlerin başında ise finans ve sigortacılık geliyor. 2011 yılında bu sektörün Google şirketine 4 milyar dolar harcadığı belirtiliyor. Bu sektördeki şirketlere göz atıldığında, Google Adwords’e en çok kaynak harcayan şirket 43,7 milyon dolar ile StateFarm geliyor. StateFarm’ı 43,1 milyon dolar ile Progressive ve 23,7 milyon dolar ile Geico takip ediyor. En çok kullanılan arama kelimeler arasında, tek bir tıklama ile 43,39 dolar kazandıran “Serbest çalışan sağlık sigortası” olduğu ortaya çıkıyor. Hemen arkasından ‘Ucuz araba sigortası’ ve ‘Uygun hayat sigortası’ kelimeleri geliyor.

Google’a en çok reklam harcaması yapan ikinci sektör ise perakendeciler olarak öne çıkıyor. Google’a 2011 yılında yaptıkları toplam harcama 2,8 milyar dolar. Bu sektörde en çok reklam harcaması yapan şirketler arasında 55,2 milyon dolar ile amazon.com birinci olurken, 42,8 milyon dolar ile ebay ikinci ve 35,6 milyon dolar ile macy’s üçüncü sırada geliyor.

En çok reklam harcaması yapan üçüncü sektör ise 2,4 milyar dolar ile seyahat ve turizm sektörü. Bu sektörde en çok harcama yaptığı belirtilen şirketlerin booking.com, Expedia ve Kayak olduğu belirtiliyor.

Google’a en çok reklam veren diğer sektörlerin sıralaması: iş ve eğitim (2,2 milyar dolar), ev ve bahçe (2,1 milyar dolar), bilgisayar ve tüketici elektroniği (2 milyar dolar), araçlar (2 milyar dolar), internet ve telekomünikasyon (1,7 milyar dolar), iş ve sektörel (1,6 milyar dolar), özel günler ve hediyeler (1,2 milyar dolar.)

kaynak:wordstream.com infografik