İNFOGRAFİK

DigitalAge | 11.07.2019 - 11:48

GittiGidiyor mobil uygulaması üzerinden yapılan alışverişler 5 yılda 2,5 kat arttı

Mobil uygulamasını 10 yıl önce yayına alan GittiGidiyor, mobil uygulamasına dair dikkat çeken verileri paylaştı.

Türkiye’nin önemli e-ticaret sitelerinden GittiGidiyor‘un mobil uygulaması 10. yaşına girdi. Kullanıcılara sunulduğu günden bu yana 10 milyon kez indirilen mobil uygulama, son 5 yılda ise tam 15 kat büyüdüğünü bir infografikle paylaştı. Paylaşılan bilgilere göre, uygulama üzerinden yapılan alışverişlerde sepet ortalaması son 5 yılda 2.5 kat artarken, mobil ticaretin payı toplam satışın içinde yüzde 55’e ulaştı. Mobilden satılan en pahalı ürün 36 bin TL ile ev sinema sistemi, en ucuz ürün ise 11 kuruş ile vida oldu.

En çok alışveriş 22.00-23.00 saatlerinde yapılıyor
GittiGidiyor’un mobil uygulamasını kullanarak mobilden alışveriş gerçekleştiren kullanıcıların yaş aralığı 30-35 olurken, en çok pazartesi günü alışveriş yapıldı. Öte yandan, mobilden en çok alışveriş yapılan saat ise 22.00-23.00 saatleri arası oldu.

Mobil ticaretin payı yükseldi
Türkiye’de internet ve akıllı telefon kullanımının yaygınlaşmasıyla birlikte e-ticarette kullanım alışkanlarının değiştiğini belirten GittiGidiyor Pazarlama Direktörü Feyza Dereli Fedar, günümüzde geçmişe kıyasla mobilden daha fazla alışveriş yapıldığını ifade etti. Mobil ticaretin payının, toplam satış içinde yüzde 55’e ulaştığını aktaran Fedar, “Akıllı telefon ile e-ticaret birlikteliği alışverişi her an mümkün kılarak tüketici alışkanlıklarına yön veriyor. Dolayısıyla kullanıcılar, geçmişe kıyasla mobilden çok daha fazla alışveriş yapıyor. 2021 yılında mobil ticaretin tüm e-ticaret içindeki payının yaklaşık yüzde 73 olması bekleniyor” dedi. Fedar, yakın bir gelecekte de gelişmiş ekonomilerde her 5 kişiden 3’ünün online alışveriş için, her 10 kişiden 7’sinin de ödeme yapmak için mobil telefonlarını kullanacağının öngörüldüğünü de sözlerine ekledi.

2009’da bilgisayar oyunu, 2019’da cep telefonu
Alışveriş sayısı ve e-ticarete duyulan güvenin artmasıyla yıllar içinde mobilden satın alınan ürünlerin de değiştiğini anlatan Fedar, şöyle devam etti: “2009 yılında mobil uygulamada en çok bilgisayar oyunları, oyun konsolu ve ekran koruyucu gibi ürünler tercih edilirken; 2019 yılına gelindiğinde hızlı tüketim ürünleri arasında yer alan bebek bezinin ilk sıraya yerleştiğini, onu cep telefonu ve kedi & köpek mamasının izlediği görüyoruz.”