POPÜLER

DigitalAge | 12.06.2015 - 13:49

Girişimcilikte trend yıkıcı inovasyon

Yıkıcı inovasyon tüketicilerin satın alma isteğini artırıyor ve firmalar ulaşamadıkları tüketicilere de ulaşıyor. Yıkıcı inovasyon için neler gerekli?

Yıkıcı inovasyona örnekler

Kimi akıllı akıllı telefonlarla hayatımızı değiştirdi, kimi sunduğu içerikle internetteki hayatımızı renklendirdi…Dünyadan derlediğimiz yıkıcı inovasyon örneklerini paylaşıyoruz

iPhone

Elbette iPhone’dan önce de akıllı telefonlar vardı ama Apple, iPhone’la mevcut kategoriyi dönüştürdü ve yıkıcı bir ürün inovasyona imza attı. Apple Kurucusu Steve Jobs, 2007 yılında iPhone’u tanıtırken akıllı telefonu yeniden icat ettiklerini söylemişti.

Meerkat

Meerkat’in çok fonksiyonel bir fikri var: Akıllı telefonunuzla takipçilerinize Twitter üzerinden canlı yayın yapmak. Şirket çok sade olan bu fikir için iki yıl boyunca geliştirme yaptı ve yayıncılık alanında yıkıcı bir inovasyon örneği dünyaya sundu.

Uber

Uber için “taksi sahibi olmayan dünyanın en büyük taksi firması” tanımlaması yapılıyor. Uber de basit bir fikre dayanıyor: Uygulamayı indiriyorsunuz ve akıllı telefonunuzdan alınmak istediğiniz yerle gitmek istediğiniz yeri işaretliyorsunuz. Taksi şoförlerinin çok hoşuna gitmeyen bir iş modeli olsa da, yıkıcı inovasyon olarak karşımıza çıkıyor.

Pebble

Pebble’ın yıkıcı inovasyon olarak gösterilmesinin nedeni, giyilebilir teknolojide dikkat çeken bir ürün olması. Ürün aynı zamanda e-mürekkep teknolojisine sahip ve gün ışığında okunmaya olanak sağlıyor.

Oculus Rift

Sanal gerçeklik konusunda gerçek bir yıkıcı inovasyon örneği olan Oculus Rift, şu an yazılımcılar için dağıtılan versiyonuyla dikkat çekiyor. Facebook’un cihazdaki potansiyeli görmesi ve 2 milyar dolara satın alması cihaza olan ilgiyi daha da artırdı.

Alibaba.com

Misyonu “her yerde ticaret yapmayı kolaylaştırmak” olan Alibaba, 1999 yılında Jack Ma tarafından kuruldu. E-ticaret ağı oluşturarak işlem maliyetlerini inanılmaz şekilde düşürmesiyle yıkıcı bir inovasyona imza atan Site, kurduğu e-ticaret platformu sayesinde alıcı ve satıcılara hiç olmadığı kadar uygun ve doğru bilgiler sunarak düzenli işleyen bir iş döngüsü sundu.

Twitter

İletişime getirdiği 140 vuruşluk sınırlamayla yeni bir bakış açısı sunan Twitter, alışkanlıklara yıkıcı bir darbe vurmasıyla dikkat çekti. Twitter’ın ardındaki fikir de görüldüğü gibi çok basit.

Dropbox

Dosya paylaşım ağı olan Dropbox, kullanıcıların bu talebini görerek yıkıcı bir inovasyonu hayata geçirdi. Bütün kullanıcılarına 2 GB’a kadar depolama alanı sunan Dropbox, torrent gibi paylaşımı kullanıcıdan izinsiz bir şekilde her yere yaymıyor. Bunun yerine kullanıcı gizliğinin korunması anlaşmasıyla sadece kullanıcının izin verilen diğer kullanıcılar arasında klasör içeriğini paylaşım ağı üzerinde paylaşılmasına izin veriyor.

Snapchat

Uygulama basit bir fikre dayanmasıyla dikkat çekiyor: Kullanıcılar birbirlerine metin, resim, ses veya video gönderebiliyor. Gönderilen dosyalar, 10 saniye boyunca görüntülendikten sonra Snapchat sunucusundan ve kullanıcının cihazından siliniyor. Snapchat, Facebook’un 3 milyar dolarlık satın almak önerisini reddetmesiyle de gündeme geldi.

“Girişimcilikte trend yıkıcı inovasyon” yazısı, Digital Age Haziran 2015 sayısında yer alıyor.

1 2