Teknoloji dünyasında yaşanan gelişmeler ve dijital uygulamaların artması ile Türkiye’de bu alana yapılan yatırımlar her geçen gün artıyor. Özellikle gençlerin akıllı telefon ve teknolojik ürün gruplarına olan ilgisi, sektörün büyüme potansiyelinde önemli bir rol oynuyor.
Geçtiğimiz yıl Türkiye’de aylık ortalama 1 milyon yılda ise 12 milyon adet akıllı telefon satılırken, bu oranın 2018’in ilk çeyreğinde %30 arttığını ifade eden İstanbul Bilişim Genel Müdürü Levent Menteşe; ‘’ Firmaların akıllı telefon pazarından sağladıkları gelirin 2018 yılının sonuna kadar iki katına ulaşacağının’’ sinyallerini verdi. Ortaya çıkan bu tabloda gençlerin çok büyük bir etkisi olduğuna değinen Menteşe; ‘’ Sektörde büyümeyi hedefleyen firmalar, stratejilerini gençlerin dijitalle ilişkileri ve satın alma reflekslerine göre şekillendirmeli. ‘’ şeklinde konuştu.
Menteşe, gençlerin satın alma reflekslerini göz önünde bulundurarak en çok tercih ettikleri teknolojik ürünlerini ise şu şekilde sıraladı;
Gençler en çok cep telefonuna para harcıyor
Teknolojik ürün kategorisinde gençlerin en çok satın aldığı ürün; akıllı telefonlar.
Gençlerin bu kategoride sıklıkla tercih ettiği markaların başında piyasaya sürekli yeni modeller sunan Apple, Samsung, Huawei geliyor. Özellikle yeni bir telefon almadan önce o ürün hakkında internette sıkı bir araştırma yaparak, en çok konuşulan markaları satın almaya yatkınlar. Satın alma kararını batarya gücü, hafıza alanı, fotoğraf çekim kalitesi gibi ürünün işlevsel özellikleri yerine popüler kültür etkisiyle bir üst modele geçme isteğiyle veriyorlar.
Gençlerin cep telefonuna sahip olma yaşı düştü
Türkiye’de genç nüfusun fazla olmasından dolayı cep telefonuna sahip olma yaşında ciddi bir düşüş var. Gençler çok erken yaşlarda telefon sahibi olmaya başladı. Özellikle 18- 24 yaş aralığındaki kesimin cep telefonu pazarında etkili bir pay oluşturduğunu söylemek yanlış olmaz.
Cep telefonunun kullanım süresi ortalama 8 ay
Yeni çıkacak olan modeller haftalar öncesinden duyuruluyor ve gençlerde merak uyandırıyor. Gençler günümüzde yeni teknolojiye sahip ürünleri deneyimlemek için telefonlarını değiştiriyor. Kırılma, bozulma, yavaşlama gibi teknik nedenler yüzünden değil kullandıkları telefonların modelinden sıkıldıkları ya da arkadaş çevresinde gördükleri bir üst modeli alma isteği ile de telefon değişikliğine gidiyorlar.Bu tür değişiklikler de bir cep telefonunun kullanım süresini kısaltıyor.
Yorumlar