Skip to main content

IAB Türkiye, Mayıs ayı içinde Türkiye İnternet Ölçüm Araştırması ve Türkiye İnternet Reklam Takip Araştırması için iki ihale düzenliyor. İhale öncesi Gemius Türkiye Ülke Müdürü İdil Kesten’den Gemius çözümlerine ilişkin bilgi aldık

idil kestenGemius için Türkiye pazarı ne ifade ediyor?

Gemius 26 ülkede operasyon gösteren çokuluslu bir firma ve açıkçası Türkiye Gemius’n en değer verdiği ülke. Ölçümleme ürünümüz Gemius Audience ile 2009 yılından beri öncelikle IAB ve diğer sektör oyuncularına hizmet veriyoruz. Amacımız verdiğimiz hizmeti sürekli olarak daha iyi noktaya taşımak ve inovatif çözümlerle sektörün hızlı büyümesine katkıda bulunmak.

Gemius Audience ile sektörün hangi ihtiyaçlarına çözümler getiriyorsunuz?

Ölçümleme ürünümüz, Gemius Audience, sektörün ihtiyacı olan detaylı sosyo demografik verileri ve kod odaklı metrikleri sunuyor. Bununla beraber dijital pazar gibi hızlı bir pazarda raporun aylık olması planlamacıları yavaşlatıyor. Bu ihalede ölçüm tarafındaki en büyük yeniliğimiz sosyo-demografik raporlamadaki derinliğimizi koruyarak, çok beğenilen duplikasyon ve kod odaklı özelliklerimizi muhafaza ederek günlük raporlamaya geçmek. Artık planlamacılar yeni rapor için 1 ay beklemek zorunda kalmayacak. Sabahleyin işe geldiklerinde, kahvelerini ellerine aldıklarında dünün dijital ölçüm verileri masalarında olacak. Bu şekilde televizyon verisi gibi günlük veri analizi yapabilecekler.

Gemius Audience dışında Türkiye’de sunduğunuz diğer çözümler neler?

Türkiye’de son iki senedir ölçüm ürünümüz Gemius Audience yanında, reklam sunucusu (adserver) ürünümüz AdOcean ile  de ciddi bir müşteri sayısına ulaştık. Bugün Türkcell ve Türk Telekom gibi iki dev firmanın adserver hizmetini biz veriyoruz. Maya BPN, Open, Skala, Digital Partners, One Digital, UNC ve United People gibi çok değerli ajansların medya operasyonlarında yanlarındayız. Ürünümüzün veri, teknik özellik ve operasyon ekibimizin bilgi ve desteğine çok güveniyoruz. Bu da bizi 2 senede adserver alanında bilinen ve güvenilir bir firma haline getirdi.

IAB’nin ölçüm ihalesi için Gemius tarafında bu yıl ne gibi yenilikler göreceğiz?

Bu yıl IAB’nin hem ölçüm hem de ad-tracking ihalelerinde yer alacağız. Her iki üründe de rakiplerimizin sahip olmadığı inovatif çözümlerimiz var. Ölçüm ihalesinde stream –video tarafında bir işbirliğine gidiyoruz. Topladığımız stream verisi Nielsen ekranları üzerinden müşterilerimizle paylaşılacak. Nielsen’ın dijital video tarafındaki gelişmiş ürünü ile dijital video pazarının büyümesine katkıda bulunmak istiyoruz. Büyük resimde ise amacımız dijital verilerin Nielsen’in TV ve basılı medya tarafındaki ölçüm verilerine entegre edilmesi ve medya dünyasına 360 derece bir ölçüm verisi verebilmek.

IAB Türkiye’nin ölçüm ihalesi dışında bu yıl Gemius’u hangi farklı alanlarda göreceğiz?

Iab Türkiye’nin ölçümleme ihalesinden farklı olarak açtığı yeni bir ürün ihalesi var. Amaç tüm Türkiye’nin dijital ölçüm pazarını ölçümlemek. Gemius olarak biz de bu ihaleye yeni ve rakiplerimizin ürünlerinden çok daha inovatif bir ürünle yer alıyoruz : gemius AdReal  Hedefimiz belli :  Pazardaki bütün dijital kampanyaları ölçümlemek.