Brand Week Istanbul’un üçüncü gününde, son yılların yükselen eğlence alternatifi espor, Mediacom’un Spor ve Eğlence Birimi Başkan Yardımcısı Misha Sher tarafından ele alındı. ‘Espor: Niş bir alandan ana akıma’ isimli sunumunu gerçekleştiren Sher, geleneksel sporlarla esporu karşılaştırdı ve esporun pazarlama açısıdan markalara sunduğu fırsatlara değindi.
“İnsanları oyun oynarken izlemek tuhaf gelebilir ama aslında değil, bunu yıllardır yapıyoruz. Yemek yapan, makyaj yapan insanları internetten yıllardır izliyoruz” diyen Sher, esporun özellikle gençler arasında iletişimi kolaylaştırdığını söyledi.
Medya sahiplerinin, farklı medya kanallarının da espora ilgisi ve yatırımları arttığını belirten Misha Sher, dünyanın en büyük markalarının esporu reklam mecrası olarak görmeye başladığını; bu mecranın iş, spor ve eğlence dünyasından ünlü isimleri de çekmeye devam ettiğini sözlerine ekledi.
Esporun geleneksel sporlara benzer bir büyüme ve pazar oluşturma yapısı izlemeye başladığını dile getiren Sher, izlenme oranları açısından şimdiden geleneksel sporlarla yarışan esporun yakında gelir olarak da ona rakip olacağını, kimi etkinliklerin ödül havuzlarındaki paranın, geleneksel sporlarınkini şimdiden geçtiğini söyledi.
Geleneksel sporların gerektirdiği yaş, fiziksel yeterlilik, etkinlik alanına ulaşım gibi fiziksel bariyerlerin esporda olmamasını da esporun avantajları arasında sayan Sher, espor alanında ilk harekete geçen markaların kazanacağını çünkü hala büyük bir bütçe gerektirmeyen bu mecranın buna rağmen çok etkili olduğunu ifade etti.
Espor dendiğinde aklımıza birbirinden çok farklı oyunlar ve farklı seyirci kitleleri gelmesi gerektiğine dikkat çeken Sher, Mercedes-Benz’den Gilette’e büyük markaların espor ekosisteminde, farklı medya kanallarıyla nasıl yer aldıklarına örnekler verdi.
Sher, sunumunda elektronik sporlar ekosistemine dair rakamlar paylaştı:
- Canlı oyun yayını yapılan Twitch platformunun günlük kullanıcı sayısı 15 milyon.
- Twitch’te harcanan ortalama süre 95 dakika.
- League Of Legends 2017 Final Turnuvası’nın biletleri saniyeler içinde tükendi.
- Esporun yıllık büyüme oranı yüzde 38.
- Esporun yıldan yıla marka yatırımında artış oranı yüzde 48.
- Dota2’nin 2018’deki ödül havuzunda bulunan miktar 25 milyon dolar vs. MBA 13 milyon dolar
- “Esporu destekleyen markalara güvenirim ve onları alırım” diyen gamer oranı yüzde 82
Yorumlar