Skip to main content

Garanti Bankası, Garanti Cep uygulamasına entegre ettiği “Garanti’den Hikayeler” özelliğini hayata geçirdi. Biz de sokağa “Mobil bankacılık uygulamanızın bir hikayeler alanı olmasını ister miydiniz?” diye sorduk ve Garanti’den Hikayeleri, Garanti Bankası Dijital Bankacılık Müdürlüğü Direktörü Bora Uludüz ile konuştuk.

Instagram Stories, yani hikaye paylaşımı özelliği son dönemde hem markaların hem de kullanıcıların favorisi. Digital Age ve Fikri Mühim’in Aralık 2018 ‘Instagram Kullanım Alışkanlıkları’ araştırmasına göre, çalışmaya katılan bin 248 Instagram kullanıcısı için Hikayeler, yüzde 68 ile fotoğraf paylaşımından çok daha popüler. Bir anlamda günlük hayatlarını Instagram’da yaşayan bu kişiler Instagram’dan en fazla ailelerini takip ederken, aileyi yüzde 48 ile eğlenceli içerikler paylaşan hesaplar izliyor. Marka hesaplarını takip edenlerin oranı ise hiç de düşük değil.

“Mobil bankacılık uygulamanızın bir hikayeler alanı olmasını ister miydiniz?” Araştırmada yer almayan bu soruyu ve tüketicinin Instagram’a giderek artan ilgisini sokağa sorduk.

Röportajımızı aşağıdaki bağlantıdan izleyebilirsiniz. 

Garanti Cep kullanıcıları uygulamanın giriş ekranında yer alan uygulamanın Garanti’den Hikayeler alanından içeriklere ulaşabiliyorlar. Garanti’den Hikayeler; dijital ürün ve hizmet tanıtımları, kampanyalar, müşteri ihtiyaçlarına özel öğretici ve bilgilendirici mesajlar sunuyor. Ayrıca dijital ürün içeriklerindeki işlem alanına yapılan yönlendirmelerle Garanti Cep’ten ilgili adıma gidilerek kolayca işlem yapılabiliyor.

“Garanti’den Hikayeleri, bankanın vitrini olarak konumluyoruz”

Garanti Bankası, Instagram ve Snapchat gibi sosyal medya mecralarıyla başlayıp, gün geçtikçe popülaritesini arttırarak birçok iş alanına yayılan hikayeler özelliğini Garanti Cep uygulamasına “Garanti’den Hikâyeler” adıyla entegre etti. Garanti’den Hikayeleri Garanti Bankası Dijital Bankacılık Müdürlüğü Direktörü Bora Uludüz ile konuştuk.

Garanti’den Hikayeler nedir? Garanti Bankası, Garanti Cep kullanıcılarına bu özellik ile neler vadediyor?

Bu yeni fonksiyonla, müşterilerimizin temel finansal ihtiyaç ve beklentilerini karşılamanın yanı sıra, onlara bankacılığın ötesinde bir deneyim sunuyoruz. Garanti Cep kullanıcıları, uygulamanın giriş ekranında yer alan Garanti’den Hikâyeler alanından dijital ürün ve hizmet tanıtımları, kampanyalar, müşteri ihtiyaçlarına özel bilgilendirici mesajlar ve kullanıcıların hayatını kolaylaştıracak günlük hayata dair içeriklere ulaşabiliyorlar. Ayrıca, dijital ürün içeriklerindeki işlem alanına yapılan yönlendirmelerle, Garanti Cep’ten ilgili adıma giderek kolayca işlem yapabiliyorlar.

Şu ana dek kullanıcılardan nasıl geri dönüşler aldınız? Bölümdeki hangi kısımlar daha fazla ilgi çekiyor?

Garanti’den Hikayeler’i, Garanti Bankası’nın vitrini olarak konumluyor ve bu alandaki içerikleri bu vizyonla kullanıcılara sunuyoruz. Ağırlıklı olarak müşterilerimizin hayatlarını kolaylaştıracak dijital ürün ve servisleri anlatıyoruz. Daha çok yeni bir özellik olmasına rağmen, iki ay gibi kısa bir süre içerisinde aldığımız sonuçlar çok heyecan verici. Toplamda 1,5 milyondan fazla kullanıcımız Garanti Cep’e giriş yaparak hikayeleri görüntülerken, bu kullanıcıların yüzde 33’ü de hikayeleri izledikten sonra Garanti Cep üzerinden ilgili alana giderek işlemlerini yaptılar. Şu ana kadar gözlemlerimize dayanarak, müşterilerimizin en çok ilgilendiği alanın dijital kampanyalar olduğunu söyleyebilirim. Üstelik, Garanti Cep kullanıcılarından sosyal medya üzerinden de çok güzel geri dönüşler aldık.

Garanti’den Hikayeler hangi iç görülerden yola çıkılarak hayata geçirildi?

Günümüzde kullanıcı davranışları çok hızlı değişiyor. Gördüğümüz önemli trendlerden birisi şu: insanlar artık düz metin okumak yerine, zengin içerik tüketmeyi seviyor. Örneğin video servisler bugün global internet trafiğinin yüzde 58’ini oluşturuyor. Netflix ve Youtube ise toplamda yüzde 28 ile en çok video izlenen mecralar olarak göze çarpıyor. Aynı zamanda, bu içerikleri de çok hızlı tüketme alışkanlığı gelişiyor: Youtube’da videoların ilk 10 saniyede bırakılma oranı yüzde 20 seviyesinde. Biz de bu içgörülerden yola çıkarak, sosyal medya platformlarında zaten çok yaygınlaşmış hikayeler özelliğini geliştirdik. Amacımız sadece pazarlama yapmak değil, müşterilerimizi aynı zamanda farklı konularda bilgilendirmek. Örneğin yayınladığımız hikayelerden birisi güvenlikle ilgili, bu hikayenin izlenme adedi 300 bine yaklaştı. Bu kategoride bir bilgiyi, geniş bir kitleye etkili bir şekilde aktarabilmiş olmak bizim için çok değerli.

Yakın zamanda Garanti’den Hikayeler’de kullanıcıları bekleyen yenilikler var mı?

Çalışma prensibi olarak müşterisini tanıyan, ihtiyaç ve beklentilerini dikkate alan ve onlarla sürekli iletişim halinde olan bir bakış açısını benimsiyoruz. Garanti’den Hikayeler özelliği için de aynı görüş doğrultusunda, ilerleyen dönemde, kullanıcılarla etkileşim kurabileceğimiz ve fikirlerini duyabileceğimiz interaktif içerikler sunmayı planlıyoruz. Ayrıca bu alana özel yapacağımız geliştirmelerle, müşterilerimizin ihtiyaçlarını öngörerek onlara duydukları ürün ya da hizmetle ilgili kişiselleştirilmiş içerikler sunmayı hedefliyoruz. Dijital bankacılık alanında her zaman ilkleri getiren ve fark yaratan bir banka olarak, kullanıcılarımızın dijital dünyadaki hayatlarını kolaylaştıran ürün ve hizmetlerle sektöre yön vermeye devam edeceğiz.